تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2165
  • بازدید دیروز : 2751
  • بازدید کل : 10471788

كتاب جنبش زيديه در ايران


كتاب جنبش زيديه در ايران

كتاب جنبش زيديه در ايران

ش‍ام‍ل‌ ف‍ع‍ال‍ی‍ت‍ه‍ای‌ ف‍ک‍ری‌ و س‍ی‍اس‍ی‌ ع‍ل‍وی‍ان‌ زی‍دی‌ در ای‍ران‌
صفحه اين كتاب حاوي حق‌جويي‌ها، حق‌گويي‌ها و مبارزه‌طلبي‌هاي ايرانيان و علويان است و اقدامات و فعاليّت‌هاي سرّي و زيرزميني بي‌وقفه دامنه‌دار علويان و ايرانيان ضدّ عمّال عباسي در ايران به ويژه در نقاط كوهستاني شمال و شمال شرق ايران در قرن‌هاي نخستين اسلامي كه درخور توجّه و تعمّق تاريخي بوده را به تفصيل در اين كتاب مورد تحقيق قرار گرفته است. همان‌طوركه از نام كتاب هم استفاده مي‌شود اين كتاب هم به فعاليّت‌هاي فكري و آرا و عقايد شيعيان زيديه از جمله مفهوم امامت، ‌امام، خلافت، بازگشت امام موعود،a قدر و آزادي عمل انسان،‌ بداء و عصمت پيشوايان پرداخته است. در بخش ديگر هم به فعاليّت‌هاي سياسي علويان زيدي و قيام‌هاي متعدد آنها از جمله قيام زيدبن علي و فرزندش يحيي بن زيد، داعي كبير (حسن بن زيدي علوي)، ناصر كبير و ... اشاره كرده است. اين قيام‌ها از قرن دوم هجري آغاز شده و تا زمان حكومت صفويان (كه شيعيان زيدي ايران كم‌كم همه شيعة اثناعشري شدند) ادامه دارد.
همانطور که در تاریخ نهضتهای ملی ایران و تاریخ نهضتهای فکری ایرانیان به تفصیل نوشته ام ، بعد از حمله تازیان به ایران و استقرار حکومت امویان و سپس عباسیان قوم غالب و فرمانروایان غاصب آنها هیچگاه نتوانستند بر سرزمین دیلم و طبرستان یعنی گیلان و مازندران دست یابند . و در اثر مبارزه جویی و سخت کوشی و شکست ناپذیری دیلمیان در مقابله با عباسیان ، دشمنی آشکار در بین دیلمیان و عباسیان در تاریخ اسلام به منتهای شهرت و معروفیت رسید هنگامی که آزار و تعقیب علویان از طرف فرمانروایان تازی به ویژه عباسیان در عراق و عربستان در قرن دوم و سوم هجری شدت یافت ، علویان با در نظر گرفتن دشمنی مشترک با عباسیان به سوی ایران شتافتند و در اثر علاقه مندی ایرانیان به علویان به سرزمین خراسان و دیلم و طبرستان به ویژه نقاط کوهستانی و سخت عبور راه یافتند . اقدامات و فعالیتهای سری و زیر زمینی بی وقفه و دامنه دار علویان و ایرانیان بر ضد عمال عباسی در ایران به ویژه در نقاط کوهستانی شمال و شمال شرق ایران در قرنهای نخستین اسلامی در خور توجه و تعمق تاریخی است که به تفصیل در این کتاب مورد تحقیق قرار گرفته است . موضوعی که باید در اینجا بازگو شود شدت فعالیت علویان زیدی در این سه قرن می باشد که بسیار چشم گیر و درخشان و قابل ستایش است . زیرا همانطور که در متن این کتاب نوشته شد زیدیه ( زیدیان ) جنبش و قیام بر ضد دشمنان آل علی یعنی امویان و عباسیان را با شمشیر یعنی پیکار مسلحانه و خون ریزی تصویب و تایید می کردند . و حتی رهبر و پیشوایی را که در میدان جنگ به مبارزه و مقابله نپرداخته بود امام نمیدانستند به همین علت بر خلاف شیعیان دوازده امامی که سعی می کردند از راه استدلال و تعقل و تاثیر فکری به حقانیت و رهبری خود ادامه دهند همواره سعی داشتند که تلاش و کوشش مبارزه جویانه خود را آشکار کنند و خلفای اموی و عباسی و عمال آنان را در هراس انداخته و آرام نگذارند . به هر حال همانطور که در متن این کتاب ملاحظه می فرمایید در اثر پی گیری و پشت کار علویان زیدی با هم فکری و همکاری ایرانیان معتقد به تشییع علوی نخستین دولت مستقل علویان در جهان اسلام و ایران در آغاز نیمه دوم قرن سوم هجری ۲۵۰ در شمال ایران تشکیل گردید و تا قرن چهارم ۳۱۶ هجری بر نواحی طبرستان و گرگان و گیلان و کومش تا نیشابور تسلط داست . زیدیان با انقراض حکومت علویان در طبرستان از فعالیت و مبارزه بر ضد غاصبان جکومت و فئودالهای مردم آزار باز نایستادند و تاثیر خود را در بین افکار و طبقات مختلف به ویژه گروههای مبارز مانند : آل بویه ( دیلمیان ) سربداران ؛ حروفیه و نقطویه همچنان ادامه دادند .

بزرگترين سايت محصولات دانلودي با پايينترين قيمت و بالاترين كيفيت و تضمين محصولات و پشتيباني 24 ساعته

 

براي موفقيت در كار و زندگي به ما بپيونديد

کانال قدرت پرواز

در صورت داشتن هر گونه سوال -انتقاد و پیشنهاد با ادمین این کانال در ارتباط باشید

-------

توجه:برخي از بانك ها مانند بانك ملي از تراكنش هاي مالي كمتر از 5000 هزارتومان پشتيباني نمي كنند براي حل اين مشكل مي توانيد از دو روش زير استفاده نماييد :

1.خريد خود را با حسابي غير از حساب بانك ملي انجام دهيد.
2.مبلغ را به صورت كارت به كارت به شماره ي كارت 6037694044665101 به نام غلامرضا جعفري نزد بانك سپه واريز نموده سپس از طريق ايميل ketab4u313@gmail.com يا شماره ي تلگرام 09142113398 اعلام فرموده تا فايل را در كمتر از دو ساعت دريافت نماييد.


مبلغ واقعی 18,900 تومان    30% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 13,230 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما