تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2741
  • بازدید دیروز : 2303
  • بازدید کل : 10429426

فایل کامل واکسیناسیون (ایمن سازی) به صورت ورد WORD


فایل کامل واکسیناسیون (ایمن سازی) به صورت ورد WORD

مشخصات محصول:

 

نام: فایل کامل واکسیناسیون (ایمن سازی)

به همراه جداول مورد نیاز

موضوع: تحقیق و مقالات پزشکی

تعداد صفحات:24 صفحه

زبان:فارسی

نویسنده:-

ترجمه: -

فرمت فایل :WORD

بخشی از محصول:

بدن انسان در مقابل عوامل بیماریزای محیط به خصوص میکروب ها از وسایل دفاعی خاصی برخوردار است که از ورود ورشد آنها جلوگیری می نماید. این وسایل به دو دسته تقسیم می شود:1- مقاومت 2- ایمنی.

  • مقاومت[1]: عبارت است از دفاع غیر اختصاصی بدن در مقابل میکروبها.طرق آن شامل: ساختار ژنتیکی(مثلا ویروس نیوکاسل قدرت بیماری زایی در انسان ندارد)،شرایط عمومی(جنس، نوع، تغذیه، ساختار هورمونی)،حرارت بدن(عدم رشد برخی ویروسها در دمای ۳۷ درجه بدن)، پوست و مخاط سالم(ترشح اسیدهای چرب از غدد چربی پوست و قدرت میکروب کشی آن مثلا در مورد باسیل دیفتری و ترشح آنتی بیوتیک از برخی میکروب های بی آزار بدن)، ترشحاتبدن( ترشحات دهان، باسیل دیفتری و ترشحات مهبل، باسیل گولوکوک را معدوم می نماید)،سرفه و عطسه(دفع بیش از چهل هزار باکتری)، بیگانه خوار ها (گلبول های سفید یا ماکروفاژها).
  • ایمنی[2] یا مصونیت: عبارت است از دفاع اختصاصی بدن در مقابل میکروبها. در نتیجه تماس های قبلی با میکروب، دستگاه ایمنی بر ضد آن فعال می شود. دستگاه ایمنی به دو جزء تقسیم می شود: الف) ایمنی یاخته ای[3] یا سلولی، ب)ایمنی سرمی[4] یا همورال.

الف ) ایمنی یاخته ای یا سلولی: گروهی ازلنفوسیتها هستند که از یاخته های مادر[5] در مغز استخوان ریشه گرفته، از راه خون به تیموس و سپس طحال می رسند اینها را سلول های تابع تیموس یا «لنفوسیت ت»[6]می گویند که در ایجاد ایمنی یاخته ای در قبال آلودگی های میکروبی و ویروسی نقش اساسی دارند. این یاخته ها به همراه خون در سراسر بدن گردش نموده و به هنگام برخورد با ماده بیگانه شروع به تکثیر می نمایند.

ب) ایمنی سرمی: به وسیله یک ماده شیمیایی به نام ایمونوگلوبولین که نوعی پروتئین می باشد، انجام می گیرد. این پروتئین به وسیله لنفوسیت های خاصی در مغز استخوان تولید می شود و سپس در قشرغدد لنفاوی، روده ها و لوزه ها قرار می گیرد. لنفوسیتهای مزبور« لنفوسیتهای ب»[1] نام دارند که در مواقع لزوم ایمنو گلبولین های خاصی ترشح می نمایند. این ایمنوگلوبولین ها(پادتن ها یا آنتی بادی) بر حسب ساختمان مولکولی به ۵ گروه M,G, A, D,Eتقسیم می شوند.پادتن های M و G در خون به فراوانی یافت می شوند،

و......


مبلغ واقعی 26,640 تومان    25% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,980 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1076

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما