تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2349
  • بازدید دیروز : 2851
  • بازدید کل : 10474823

کتاب آیین رفتار حرفه ای برای حسابداران حرفه ای


کتاب آیین رفتار حرفه ای برای حسابداران حرفه ای

نام :کتاب آیین رفتار حرفه ای برای حسابداران حرفه ای

تعداد صفحات :196 صفحه

فرمت :پی دی اف PDF

نویسنده :هيأت بين المللي استانداردهاي رفتار حرفه اي براي حسابداران فدراسيون بين المللي حسابداران

برگردان :عباس ارباب سليماني

 

درباره ی فایل :

 

کتاب آیین رفتار حرفه ای برای حسابداران حرفه ای یک کتاب نوشته ی هیات بین المللی استانداردهای رفتار حرفه ای برای حسابداران فدراسیون بیت المللی حسابداران می باشد که توسط عباس ارباب سلیمانی به فارسی برگردانده شده است ،ما در این جا نسخه ی تایپ شده و نه اسکن شده را برای شما عزیزان قرار داده ایم مطالعه ی این کتاب برای تمام افراد علاقه مند و شاغل در زمینه ی حسابداری توصیه می شود ، در ادامه به بخش هایی از مطالب موجود در این کتاب به همراه فهرست کتاب می پردازیم :

فهرست مطالب :

 

پيشگفتار

مقدمه

”الف“ - احكام لازم الاجرا توسط همه حسابداران حرفهاي

كليات و اصول بنيادي
درستكاري
واقع بيني
صلاحيت و مراقبت حرفهاي
رازداري
رفتار و آداب حرفه اي

” ب “ - احكام لازم الاجرا توسط حسابداران حرفهاي شاغل در حرفه

كليات
انتصاب حرفهاي
تضاد منافع
اظهار نظر دوم
حق الزحمه و ساير انواع اجرت
بازاريابي خدمات حرفهاي
هدايا و پذيرايي
نگهداري داراييهاي صاحبكار
واقع بيني- در همه خدمات
استقلال - در خدمات حسابرسي و بررسي اجمالي
استقلال - در ساير خدمات اطمينان بخش
تفسير

”پ“ - احكام لازم الاجرا توسط حسابداران حرفهاي شاغل در بنگاه/ سازمان

كليات
تضادهاي بالقوه
تهيه و گزارشگري اطلاعات
تخصص كافي براي انجام دادن كار
منافع مالي .
اغوا ...
اصطلاحات
تاريخ اجرا

پيشگفتار

 

يكي از مهمترين نقشهاي حسابداري به عنوان رشته اي از دانش بشري، فراهم ساختن امكان پاسخگويي مديران و مباشران سازمانها و بنگاه هاي عمومي و خصوصي به اشخاص ذيحق، ذينفع و ذيعلاقه است. اين نقش توسط حسابداران حرفه اي و در قالب گزارشهاي مختلف مالي مؤسسات گوناگون ايفا مي شود. حسابداراني كه چنين خدماتي را ارائه مي دهند در صورتي نتايج كارشان قابل اعتماد و اتكا خواهد بود كه علاوه بر دانش، مهارت، تجربه و آموزش مستمر از فضيلت هاي اخلاقي چون درستكاري، واقع بيني و صداقت برخوردار باشند و خدمات حرفه اي خود را با رعايت آيين رفتار پذيرفته شد هاي انجام دهند.

چگونگي رفتار حرفه اي حسابداران از دير باز در ادبيات حسابداري مورد بحث و اظهار نظر قرار گرفته است. اما تدوين آيين رفتار و به خصوص الزام به اجراي آن با پيدايش و گسترش تشكل هاي حرفه اي حسابداري در پهنه جهان قرين بوده است. در مواردي نيز مراجع دولتي يا عمومي آيين رفتار حسابداران حرفه اي را تدوين و مقرر كرده يا آيين رفتار تهيه شده توسط تشكل هاي حرفه اي را تأييد يا تصويب كرده اند. اين امر، به خصوص در مورد خدمات حرفه اي حسابداران به عموم مردم در قالب حسابرسي صورتهاي مالي شركتهاي سهامي عام نمود دارد.

--

زنده ياد استاد مصطفي علي مدد آيين رفتار حرفه اي فدراسيون بين المللي حسابداران ر ا - نشر سال 200 - به پارسي برگردانيده اند كه پس از افزودن توضيحاتي كلي در باره اخلاق و رفتار حرفه اي، احكام رفتاري مقرر در قوانين و مقررات كشور، نظام حسابداري در ايران، نكاتي از مقررات حاكم بر حسابرسي الزامي (يا قانوني) صورتهاي مالي در اتحادية اروپا و پاره اي از احكام آيين رفتار حرفه اي برخي از جوامع حرفه اي با سابقه و پيشرفته، با عنوان اخلاق و آيين رفتار حسابداران حرفه اي در فروردين 1389 توسط سازمان حسابرسي چاپ و منتشر شد.

--

جامعه حسابداران رسمي ايران در اجراي وظايفي كه طبق اساسنامه قانوني خود به عهده دارد و به منظور ارتقاي اعتماد عمومي به حرفه حسابداري و بهبود رفتار حسابداران رسمي، نشريه حاضر را از متن مصوب هيأت بين المللي استان داردهاي رفتار حرفه اي براي حسابداران (نشر سال 2012 )، با اجازه رسمي فدراسيون بين المللي حسابداران از انگليسي به پارسي برگردانيده است.

اين نشريه، حاصل كار آقاي عباس ارباب سليماني است كه در نگارش آن از كتاب اخلاق و آيين رفتار حسابداران حرفه اي و نظرها و پيشنهادهاي ارزنده آقايان محمد جم و احمد ثابت مظفري و سركار خانم شيرين مشيرفاطمي بهره وافر برده اند. صفحه بندي و صفحه آرايي اين نوشتار را خانم فاطمه دستمزد انجام داده و همكاران مركز آموزش و تحقيقات نيز امكان انتشار آن را فراهم كرده اند.

در پايان اميدواريم از راهنماييهاي همكاران حرفه اي، پژوهشگران و استادان برخوردار شويم تا بتوانيم آيين رفتار حرفه اي براي حسابداران ايران را با نگرش به فرهنگ، قوانين و مقررات ايران تدوين و منتشر كنيم.

برای مشاهده ی سایر فایل های مرتبط بر روی همین متن کلیک نمایید.

کتاب آیین رفتار حرفه ای برای حسابداران حرفه ای


دریافت فایل بلافاصله پس از پرداخت

تخفیف ویژه به مدت محدود

با 50% تخفیف ویژه


مبلغ واقعی 37,980 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 18,990 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 1294

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما