تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1767
  • بازدید دیروز : 2851
  • بازدید کل : 10474241

زندگی نامه عبدالمحمد شعرانی


زندگی نامه عبدالمحمد شعرانی



عبدالمحمد شعرانی، معلم و وبلاگ‌نویس جوان جنوب ایران است که از طریق وبلاگ خود مدرسه کوچکش را معرفی کرده بود و پس از آنکه در گزارشی مورد توجه صدا و سیمای ایران قرار گرفت بازتاب زیادی یافت و دبستان وی بعنوان کوچکترین مدرسه دنیا مورد توجه رسانه‌های دنیا قرار گرفت.

زندگی شخصی و خانوادهعبدالمحمد شعرانی - مسیر ایرانی

عبدالمحمد شعرانی، زادهٔ ۲۸ مرداد ۱۳۶۵ در بندر دَیِّر )مرکز شهرستان دیر و از شهرهای استان بوشهر( است. وی در سال ۸۵ به عنوان نیروی سرباز معلم به روستای جمال آباد کالو از توابع بخش بردخون در شهرستان دیر واقع در ۱۸۰ کیلومتری بوشهر، ۲۵ کیلومتری بندر دیر فرستاده شد. پدر شعرانی بازنشسته دریا و مادرش خانه‌دار است.

شروع فعالیت در دوره سربازی

او در همان روزهای اولیه سرباز معلمیش اتفاقات مدرسه شهید رجایی که بیشتر از ۴ دانش آموز نداشت را در وبلاگ شخصیش به نام «دیر تَش‌باد dayyertashbad » نوشت و همین اتفاقات و نوشته‌های وبلاگی او موجب گزارش تلویزیونی از این مدرسه شد و همین گزارش که در اخبار ۲۰:۳۰ شبکه ۲ سیما پخش شد باعث شد این مدرسه به شهرت برسد.

بعد از آن سی‌ان‌ان و دویچه وله نیز به معرفی مدرسه کالو و عبدالمحمد شعرانی پرداختند. یونسکو او و مدرسه اش را ثبت جهانی کرد و خیلی ها با خواندن نوشته های او امیدشان به زندگی بیشتر شد.

اقدامات موثر

عبدالمحمد شعرانی با تلاش خود توانست نظر خیر مدرسه سازی را برای ساخت مدرسه در این روستا جلب کند (کار ساخت مدرسه این روستا به اتمام رسیده)، جاده روستای کالو آسفالت شود و به نگاه وِیژه مسئولین این روستا به نعمت آب، برق و تلفن مجهز بشود. این مدرسه در سال جدید با حمایت شرکت نفت دارای یک کتابخانه روستایی شده و گسترش بیشتری یافته است.

وی همه ساله نمایشگاه هنری عکس در ایام نوروز با موضوع کوچکترین مدرسه دنیا در همان مدرسه برگزار می‌کند که مورد بازدید مسافران گردشگران زیادی قرار می‌گیرد.

شعرانی در رسانه ها

عبدالمحمد شعرانی - مسیر ایرانیغریب زاده کارگردان مطرح بوشهری، مستندی از این مدرسه با عنوان «مدرسه کالو» ساخته است. عبدالمحمد شعرانی کتاب خاطراتش را در پاییز سال گذشته با عنوان کتاب «قصهٔ کوچکترین مدرسه دنیا» به چاپ رسانید. استقبال فراوان از این کتاب به حدی بوده است که تنها پس از مدت کوتاهی این کتاب به چاپ چهارم رسید.

در سال ۲۰۰۸ از نگاه دویچه وله آلمان وی به عنوان دومین وبلاگ‌نویس برتر دنیا و در سال ۸۷ از سوی رادیو ایران، به عنوان سربلندترین چهره ایران، برگزیده شد

عبدالمحمد شعرانی به انتخاب روزنامه همشهری جزء ۷ قهرمان اجتماعی سال ۸۶ کشور شناخته شده است.

او در جواب فرن تقی‌زاده، یکی از گویندگان و عوامل شبکه خبری «بی‌.بی.سی» فارسی، که از طریق ارسال یک ایمیل به عبدالمحمد شعرانی از وی می‌خواهد در یکی از برنامه‌های این شبکه خبری فارسی که درباره وبلاگ نویسی است، شرکت کند؛ با رد این درخواست، در این برنامه شرکت نمی‌کند و می‌گوید که وی متعلق به ایران است و برای این کشور زحمت می‌کشد و نمی‌خواهد ابزار رسانه‌ای هم چون «بی.‌بی‌.سی» فارسی باشد.

برخی از ناگفته های او

شعرانی می گوید:«من دست خدا را بالاتر از قدرت ارتباطات در این چند سال حس کردم»، این ها ناگفته هایی است که برای اولین بار آن ها را بیان می کنم.

دانش آموخته ارتباطات نبودم! اما آدمی بودم ارتباط گرا؛ آنچه باعث معرفی کالو و مدرسه اش در این چند سال شد لطف خدا و شوق من برای ارتباط بود. امروز به این نتیجه رسیده ام آنچه در این چند سال برای من و مدرسه ام اتفاق افتاده، که معجزه ارتباطات می دانمش در هیچ دانشگاهی تدریس نمی شود.

به دنبال بلند پروازی نبودم اما «انسان» بودن را دوست داشتم. بعد ها فهمیدم جامعه من چقدر تشنه «انسان» بودن است.

در ساده ترین حالت می توانستم از همان ابتدا در وبلاگم از کمبود ها در روستای محل خدمتم بنویسم و روزشماری هم برای پایان خدمتم درج کنم و برای گرفتن کارت پایان خدمت لحظه شماری کنم.
هیچ گاه به دنبال نشان دادن فقر نبودم؛ یک مطلب در وبلاگ من از شاکی بودنم پیدا نمی کنید. وقتی خبرگزاری سی ان ان، گزارش مدرسه را پخش کرد «کالو» دیگر «کالو» شده بود. به هیچ رسانه ای خارجی و داخلی اجازه سیاه نمایی ندادم.

در این چند سال کلی توریست خارجی مهمان مدرسه و مردم روستا بودند. وقتی خارجی ها استفاده از آموزش مبتنی بر تکنولوژی جدید را می دیدند شگفت زده می شدند و باور نمی کردند این امکانات برای چهار دانش آموز و در روستایی دور افتاده در ایران باشد.

خارجی ها می گفتند مدرسه ات نگاه ما را به ایران تغییر داد. چقدر در این کشور همایش های میلیاردی برای معرفی ایران عزیزمان برگزار می شود اما هیچ تغییری ایجاد نمی کند. اما مدرسه من با کمترین هزینه ایران و ایرانی را به جهانیان معرفی کرد.

ما برای مهمان های داخلی سرانه ای نداشتیم چه برسد به مهمان های خارجی! سرانه مدرسه کالو براساس تعداد دانش آموز زیر 10هزار تومن بود!

یک آلمانی دوچرخه سوار که مهمان مدرسه مان بود فقط صبحانه هفت نان محلی و ده تا تخم مرغ محلی خورد؛ می گفت این صبحانه عالیه!
مردم کالو هم قدر شناس هستند و هم مهمان نواز. و یکی از دلایل موفقیت کالو به خاطر مردمش است. مردم برای آباد شدن کالو تلاش کردند. مهمان های زیادی از جاهای مختلف حتی خارج به کالو می آیند که مردم از آن ها پذیرایی می کنند. مردم کالو مردم فقیری هستند البته منظور از فقیر بی چیز نیست. در جنوب به کسانی فقیر گفته می شود که مردم دار و متواضع هستند.

آرزو داشتم در این چند سال بروم برای سرباز معلم هایی که می خواهند وارد معلمی شوند حرف بزنم اما نشد که نشد! و ....


برای آشنایی بیشتر با عبدالمحمد شعرانی می توانید به وبلاگ او مراجعه کنید :

http://dayyertashbad.blogfa.com

  انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 675
كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

⚡ این پکیج دربهمن سال 1402 آپدیت شد⚡ ✨ با پول یک چیپس و پفک صاحب کسب و کار پردرآمد شوید✨ فقط تا مدت محدود سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

یکی از مراحل عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو، شناخت محل دقیق پایه ها و تست سیم و یا قطعه مربوطه می باشد بدین منظور تعمیرکاران از کتابچه ها و نقشه های متعددی استفاده می کنند در اختیار داشتن چنین نقشه هایی نیازمند صرف هزینه و مطالعه کتابهای تعمیراتی ... ...

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی به همراه جزوه + خلاصه نکات به همراه نکات مهم و ... ...

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11)   دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم لطفا جهت دانلود فایل عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط شما در صورت به ... ...

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف با فرمتmp3  کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی از دکتر علی اکبر سیف یکی از کتاب هایی است که شما را با مفاهیم و اصطلاحات مهم حوزه های سنجش اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی آشنا می کند .دانشجویان و اساتید و ... ...

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود کتاب"صدای خود را آزاد کنید" نوشته : راجر لاو pdf+فایلهای صوتی تمرینی همراه کتاب با یادگیری تکنیکهای ساده راجر لاو هر کسی می تواند صاحب صدایی قوی برای صحبت کردن و صوتی زیبا برای خواندن شود. او با نظریه انقلابی و ارائه مفهوم صدای میانی،شما را به دنیای جدیدی از ... ...

دانلود  نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود pdf رایگان نمونه سوالات icdl با جواب، برای داوطلبانی که به دنبال آمادگی برای آزمون icdl هستند، بسیار مفید است. این فایلها حاوی بیش از 1500 سوال در موضوعات مختلفی از جمله کار با ویندوز، صفحه‌آرایی، اکسل، اکسس و… است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ... ...

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache   اگر با زبان آلمانی سرو کار دارید و تحقیق کرده باشید، حتما اسم موسسه Langenscheidt را شنیده اید. این دیکشنری که تقریبا تمام دبیران زبان آلمانی به بی نظیر بودن این دیکشنری هم عقیده هستند، دارای یکی از گسترده ترین دایره ... ...

دانلود کتاب صوتی ترک آسان سیگار

دانلود کتاب صوتی ترک آسان سیگار

عنوان کتاب: ترک آسان سیگار نویسنده: آلن کار مترجم: کاوس نویدان گوینده: علی همت مومیوند فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 17 حجم کل فایل ها: 100 مگابایت مدت زمان پخش: 9ساعت و 3 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی ترک آسان سیگار نوشته‌ی آلن کار، پرفروش‌ترین ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما