تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2428
  • بازدید دیروز : 2751
  • بازدید کل : 10472051

آثار اجتماعی دوران نامزدی


آثار اجتماعی دوران نامزدی

در اين نوشتار به تأثيرات مثبت دوران نامزدي و فوايد آن و همچنين خط قرمزهايي كه دو نامزد بايد آن را رعايت نمايندخواهيم پرداخت و درخصوص وضعيت عكس ها و نامه هايي كه در دوران نامزدي بين دو نفر رد و بدل مي گردد از ديدگاه حقوقي و اخلاقي صحبت خواهيم نمود.

1- فوايد دوران نامزدي:

به نظر نگارنده اين سطور احياي دوران نامزدي با رعايت كليه شرايط آن و روابطي كه دو زوج آينده دراين دوران خواهند داشت مي تواند در نزديك نمودن افكار و ايده ها و سليقه هاي آنان مؤثر واقع شده و در يك كلام درك متقابل را بيشتر نمايد.

در اين دوران سؤالات ، ابهامات، اشكالات و ايراداتي كه در نظر هريك از نامزدها مطرح است به روشني بيان گرديده و طرف مقابل مي تواند اين ابهامات را برطرف نمايد به عنوان مثال براي هرفردي در آغاز ازدواج سؤالات مهمي مطرح است كه چرا انسان ازدواج مي كند، هدف غايي و نهايي از ازدواج چيست، ويژگي هاي يك همسر مطلوب و ايده آل كدام است ، مهمترين عامل سعادت همسران برتر چه بوده است،علت اصلي همسرستيزي در جامعه ما يا در جوامع ديگر چيست؟ علت اصلي رشد طلاق در جامعه ما چه عواملي است ؟ ريشه دعواها در كجاست؟ و سؤالات ديگر مانند نظر همسر درخصوص ادامه تحصيل و فعاليت اجتماعي زنان و امثال آنان مطرح است كه هريك از طرفين دراين دوران مي توانند نظر طرف مقابل خود را جويا شود و براساس معيارهايي كه مي خواهد خود را با آن معيارها تطبيق دهد ازدواج نموده و همسر آينده خود را انتخاب نمايد.

اين معيارها مي تواند هم شخصي باشد و هم غيرشخصي به عنوان مثال مردي كه هوس باز يعني امروز عاشق و فردا فارغ باشد يا مرد معتاد و بيكاره و لاف زن و مرد دمدمي مزاج و بي اراده و وابسته و يا خسيس كه مو را از ماست بيرون مي كشد و يا مردان بدبين و شكاك و سلطه جو و حتي مرداني كه داراي مشاغل پراهميت هستند و در ابتداي كار ازدواج با چنين مرداني براي دختران، داراي جاذبه هاي آنچناني است اما در اثر مرور زمان متوجه خواهند شد كه علي رغم تمامي جاذبه هايي كه اين گونه مردان يعني صاحبان مشاغل پراهميت دارند زندگي با آنان كمي مشكل و در مجموعه يك مديريت مطلوب و دلپذير و پرحوصله زنانه را مي طلبد روشن خواهد شد و براساس برداشت هايي كه در اين دوره به دست خواهند آورد در گذر از اين محور حساس احتياط بيشتري به خرج خواهند داد.

موضوعات يادشده در مورد زنان نيز صادق است و مردان نيز اين فرصت را خواهند داشت كه دراين دوران همسران آينده خودرا با معيارهاي مطلوب آزمايش نموده و در صورتي كه از هرجهت آن را براي همسري آينده خود مفيد تشخيص دهند تصميم گيري نمايند. زيرا به رغم ديدگاه سنتي كه ازدواج را همانند هندوانه دربسته دانسته و آن را يك نوع بخت آزمايي مي داند اقتضائات قرن جديد و گسترش شهرنشيني و پيچيدگي روابط انساني ايجاب مي نمايد كه مقوله عقل آزمايي را نيز دركنار بخت آزمايي اضافه نموده و براساس تدبير خوب تقدير خوب را دنبال نمايند زيرا طبيعت انسان طوري خلق شده كه تا چيزي را نشناسد از آن بهره صحيح نخواهد برد و اين شناخت صحيح است كه منشأ و مبناي اقدام و عمل صحيح در آينده خواهد شد. مولوي عارف و شاعر بزرگ ايراني مي گويد: دو چشم روشن صاحب نظر - بهتر از صد مادر است و صد پدر.

در هر حال واقعيتي كه در رابطه با جوانان در سنين جواني مطرح است اين است كه جوان با رؤياهايش زندگي مي كند مانند قد بلند مرد يا زن دلخواه او، موهاي بر پيشاني ريخته ، گردن افراشته و عضلاني ، چشم هاي نافذ، سياه و درشت، هيكل ورزشكاري و به قول امروزيها استيل را مي بيند و بدون تحقيق و شناخت لازم به ديگري دل مي بندد و يكسره پايبند مي شود و اگر با چنين تمايلي فوراً ازدواج نمايد به ندرت پايان خوشي خواهند داشت زيرا اگر قرار بود براساس اين معيارها و يا عاشق شدن طرف مقابل زندگي ادامه يابد ديگر نمي بايست هرساله فقط در تهران شاهد قريب سي هزار ثبت واقعه (فاجعه) طلاق باشيم پس داشتن قيافه آنچناني و مسائل ديگر از اين قبيل كافي نيست بلكه دارابودن پختگي لازم و خصائص معين، عقل و اخلاق، تأثيرپذيري و توجه و رابطه با واقعيات زندگي و همچنين دارابودن خصائص رواني لازم و خصوصيات انساني ديگر است كه استمرار زندگي را در آينده تضمين مي نمايد والا در صورت عدم توجه به اين ويژگيها انسانها با عشق ازدواج مي كنند و با عقل از يكديگر جدا شده و طلاق خواهند گرفت. پس هرگونه اقدام شتاب زده و نامعقول آسيب هاي جبران ناپذيري را ايجاد مي نمايد كه هيچ چيز جاي آن را نمي تواند پر نمايد.

بديهي است مرد بيمار، معتاد، الكلي ، هوس باز و ... بامردي باهوش، با اراده قوي ، مهربان و با نزاكت يكي نيستند اين تمايز و شناخت فقط در اثر مراوده نسبتاً طولاني و معقول براي ديگري به دست خواهد آمد و دوران نامزدي فرصت بسيار خوبي است براي سنجش طرف مقابل و در يك كلام همه يا بيشتر مسائل و خصوصيات روحي و اجتماعي يك فرد در دوران نامزدي روشن مي شود.

2- چراغ قرمزهاي دوران نامزدي:

دوران نامزدي به رغم تمامي محاسني كه داراست ممكن است توالي فاسدي را نيز به همراه داشته باشدكه البته با درايت طرفين و دقتي كه خواهند نمود خواهند توانست آسيب هاي ناشي از اين دوره را به حداقل خود برسانند. توصيه اينجانب به نامزدها اين است كه اولاً سعي نمايند دوران نامزدي بسيار طولاني نگردد كه طولاني شدن نامزدي ممكن است آفت هايي را در پي داشته باشد.

ثانياً در طول اين مدت از چراغ قرمزها عبور ننمايند و به حرفهايي همچون ما كه قصد ازدواج داريم، ما كه عاشق يكديگر هستيم توجه نكنند و اين هشدار قانون مدني را كه مي گويد:

نامزدي وعده ازدواج است و وعده ازدواج ايجاد علقه زوجيت نمي نمايد و هريك از طرفين در هرمرحله از نامزدي اگر آن را ناديده بگيرند هيچگونه مسؤوليتي متوجه آنان نخواهد بود را براي هميشه آويزه گوش خويش قرار دهند. ثالثاً دختران در روابط في مابين با نامزد خود مسائل را رعايت كنند تا بعداً پشيمان نگردند.

3- وضعيت عكس ها و نامه هاي دوران نامزدي:

وضعيت عكس هاي دوران نامزدي همانند هدايا مي باشد از نظر حقوقي قابل استرداد است و اما درمورد نامه ها حقوقدانان معتقدند كه در قضيه نامه ها گيرنده نامه مالك آن محسوب مي شود و همانند هدايا نمي باشد هرچندكه از نظر اخلاقي توصيه مي شود نامه ها به فرستنده نامه پس داده شود - مالك بودن گيرنده نامه به اين معني نيست كه ايشان مبسوط اليد بوده و بتواند هرگونه سوءاستفاده اي ازآن نامه ها بنمايد بلكه در صورت سوءاستفاده از آن مسؤوليت مدني (طبق قواعدعمومي مسؤوليت) متوجه او خواهد بود و مكلف به جبران خسارت وارده خواهد شد و دادگاه نيز در چنين شرايطي حكم به رد نامه يا نابودي آن خواهد داد.

هرچند كه از نظر نگارنده اين سطور در صورت به هم خوردن نامزدي نامه ها نيز بايد مسترد گردد زيرا علت نامه بعد از نامزدي از بين رفته و دادگاه مي تواند به اين دليل كه در نامه پيامهايي براي همسر آينده و شريك زندگي آينده بود كه اساس اين رابطه برهم خورده است حكم به استرداد نامه ها دهد از طرف ديگر بودن نامه ها ممكن است موجبات سوءتفاهم و مشاجرات ناگواري را فراهم نمايد كه زندگي آينده يك دختر يا پسر را با بحران مواجه نمايد از نظر اخلاقي نيز نامه ها صندوق اسرار و اخلاق و نشاني از زندگي خصوصي افرادي است كه نگهداري آن نزد طرف مقابل علي رغم برهم خوردن رابطه نامزدي امري غيرضروري و باتوجه به اينكه قانون سعي دارد وضع نامزدها را در صورت به هم خوردن به حالت اول برگرداند.

و ماده نزاع را از بين ببرد بودن نامه ها نزد طرف ديگر نقض غرض بوده و بجاست رويه قضايي دراين خصوص تصميم گرفته و با آراي شجاعانه خود به اين دليل كه به دليل مطرح بودن مسائل خصوصي در نامه ها ممكن است تشويش ها و اضطراب ها و نگراني هايي را در زندگي آينده يك دختر ايجاد نمايد و از اين جهت او را دچار عسر و حرج نمايد حكم به استرداد نامه ها داده و خسارات روحي و رواني ناشي از برهم خوردن نامزدي را به حداقل برسانند.

  انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 1083
كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

⚡ این پکیج دربهمن سال 1402 آپدیت شد⚡ ✨ با پول یک چیپس و پفک صاحب کسب و کار پردرآمد شوید✨ فقط تا مدت محدود سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

یکی از مراحل عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو، شناخت محل دقیق پایه ها و تست سیم و یا قطعه مربوطه می باشد بدین منظور تعمیرکاران از کتابچه ها و نقشه های متعددی استفاده می کنند در اختیار داشتن چنین نقشه هایی نیازمند صرف هزینه و مطالعه کتابهای تعمیراتی ... ...

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی به همراه جزوه + خلاصه نکات به همراه نکات مهم و ... ...

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11)   دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم لطفا جهت دانلود فایل عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط شما در صورت به ... ...

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف با فرمتmp3  کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی از دکتر علی اکبر سیف یکی از کتاب هایی است که شما را با مفاهیم و اصطلاحات مهم حوزه های سنجش اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی آشنا می کند .دانشجویان و اساتید و ... ...

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود کتاب"صدای خود را آزاد کنید" نوشته : راجر لاو pdf+فایلهای صوتی تمرینی همراه کتاب با یادگیری تکنیکهای ساده راجر لاو هر کسی می تواند صاحب صدایی قوی برای صحبت کردن و صوتی زیبا برای خواندن شود. او با نظریه انقلابی و ارائه مفهوم صدای میانی،شما را به دنیای جدیدی از ... ...

دانلود  نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود pdf رایگان نمونه سوالات icdl با جواب، برای داوطلبانی که به دنبال آمادگی برای آزمون icdl هستند، بسیار مفید است. این فایلها حاوی بیش از 1500 سوال در موضوعات مختلفی از جمله کار با ویندوز، صفحه‌آرایی، اکسل، اکسس و… است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ... ...

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache   اگر با زبان آلمانی سرو کار دارید و تحقیق کرده باشید، حتما اسم موسسه Langenscheidt را شنیده اید. این دیکشنری که تقریبا تمام دبیران زبان آلمانی به بی نظیر بودن این دیکشنری هم عقیده هستند، دارای یکی از گسترده ترین دایره ... ...

دانلود کتاب صوتی ترک آسان سیگار

دانلود کتاب صوتی ترک آسان سیگار

عنوان کتاب: ترک آسان سیگار نویسنده: آلن کار مترجم: کاوس نویدان گوینده: علی همت مومیوند فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 17 حجم کل فایل ها: 100 مگابایت مدت زمان پخش: 9ساعت و 3 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی ترک آسان سیگار نوشته‌ی آلن کار، پرفروش‌ترین ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما