تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 450
  • بازدید دیروز : 2303
  • بازدید کل : 10427135

دانشگاه سمنان


دانشگاه سمنان


در سال 1353 هسته اولیه دانشگاه سمنان تحت عنوان مدرسه عالی تکنولوژی در قالب 7 رشته کاردانی پا به عرصه فعالیت نهاد و در سال 1360 با شروع مجدد فعالیت مراکز آموزش عالی، این مدرسه عالی در 4 رشته کاردانی و با 140 دانشجو مجدداً فعال شد.

در سال 1368 وزارت وقت با تغییر نام آن به مجتمع آموزش عالی سمنان موافقت نمود و در این راستا اولین رشته کارشناسی یعنی کارشناسی برق- الکترونیک در این مجتمع آغاز به کار نمود. همچنین در همین سال با افتتاح دانشکده تربیت دبیر با دو رشته ریاضی محض و دبیری ریاضی در مقطع کارشناسی موافقت شد. در سال 1370 دومین رشته مهندسی در مقطع کارشناسی یعنی عمران- عمران و همچنین آموزشکده دامپزشکی که براساس نیازمندی‌های منطقه‌ای به وجود آمده بود، با کادری تخصصی و در 2 رشته دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی دامپزشکی آغاز به کار کرد.

سرانجام در سال 1372 با پیگیری جدی مسئولین دانشگاه و با توجه به امکانات موجود و وسعت‌یافتگی، مجتمع آموزش عالی مذکور به دانشگاه سمنان ارتقا یافت. هم اکنون این دانشگاه شامل 5 دانشکده و 1 آموزشکده فعال بوده و با داشتن 127 عضو هیئت علمی تمام وقت و 125 عضو هیئت علمی پاره وقت و 3840 دانشجو در قالب 42 رشته تحصیلی در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی مشغول فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی می‌باشد.

 

امکانات دانشگاه:

ü مرکز کامپیوتر

این مرکز مسئولیت ارائه خدمات اینترنت، احداث و توسعه شبکه داخلی دانشگاه و ارائه سرویس به بخش‌های کامپیوتری دانشگاه را به عهده دارد. هم اکنون دانشگاه از طریق یک خط 2512 کیلوبایت به شبکه جهانی اینترنت متصل می‌باشد و در مراکز کامپیوتر دانشکده‌های تابعه آن بیش از 500 کامپیوتر شخصی به کار گرفته شده است.

یکی از خدمات ویژه ارائه شده توسط واحد انفورماتیک، راه‌اندازی مرکز تخصصی فناوری اطلاعات (IT) می‌باشد. این مرکز با ارائه یک دوره دو ساله مشتمل بر 18 دوره کوتاه مدت، آموزشی کلیه زمینه‌های مطرح درباره فناوری اطلاعات تحت پوشش قرار می‌دهد.

واحد انفورماتیک دانشگاه وظیفه تأمین و نگهداری تجهیزات کامپیوتری (سخت‌افزار و نرم‌افزار) را به عهده دارد. این واحد همچنین مسئولیت گسترش شبکه و تأمین سرویس اینترنت برای اساتید و دانشجویان را نیز به عهده دارد.

 

واحدهای مرتبط با واحد انفورماتیک:

ü بخش اینترنت و شبکه‌های دانشگاه

ü سایت کامپیوتری دانشگاه مهندسی

ü سایت کامپیوتری دانشکده علوم پایه

ü سایت کامپیوتری دانشکده علوم انسانی

ü سایت کامپیوتری دانشکده تربیت دبیر

ü سایت کامپیوتری دانشکده هنر

دانشگاه سمنان در حال حاضر از طریق شبکه علمی کشور با سرعت Kb/s 2512 به اینترنت متصل می‌باشد. براساس برنامه پیش‌بینی شده مرتبط با فناوری اطلاعات در برنامه چهارم توسعه، عرض باند مزبور تا پایان سال 1386 به Kb/s 8000 افزایش خواهد یافت.

ارتباط مرکز اینترنت با سایت اصلی دانشکده مهندسی و علوم پایه و هنر و آموزش به صورت رادیویی از طریق ستاد مرکزی و دانشکده علوم انسانی به صورت خط اجاره‌ای (Leased line) می‌باشد. ارتباط دانشکده تربیت دبیر به صورت خط مستقل leased و سایر مراکز از طریق شماره‌گیری (dial up) برقرار می‌گردد.

 

ü آزمایشگاه‌ها

ü کارگاه‌ها

ü کلاس‌ها

ü سالن‌های همایش

ü غذاخوری‌ها

ü خوابگاه‌ها

در حال حاضر تعداد 6 باب خوابگاه ملکی و 2 باب پانسیون استیجاری در اختیار دانشگاه می‌باشد که با توجه به محدودیت‌های موجود، به ویژه در دانشکده‌های مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی، فقط دانشجویان ورودی هر سال به مدت دو ترم از مکانات خوابگاهی بهره‌مند می‌گردند.

 

خوابگاه‌های موجود دانشگاه:

ü خوابگاه برادران سمنان

ü خوابگاه خواهران سمنان (فرزانگان)

ü خوابگاه خواهران سمنان (فاطمیه)

ü خوابگاه خواهران سمنان (پانسیون)

ü خوابگاه برادرات مهدیشهر

ü خوابگاه خواهران مهدیشهر

ü خوابگاه برادران شهمیرزاد

ü خوابگاهخواهران شهمیرزاد

· مساجد و نمازخانه‌ها

· سرویس‌های ایاب و ذهاب

· سالن ورزشی

· انتشارات

 

دانشکده‌ها:

دانشکده مهندسی

دانشکده مهندسی بزرگ‌ترین دانشکده دانشگاه سمنان می‌باشد این دانشکده در پردیس شماره یک دانشگاه واقع در کیلومتر 3 جاده دامغان قرار داشته و دارای امکانات مناسب آموزشی از قبیل سالن‌های مجهز به تجهیزات چندرسانه‌ای، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ةای مجهز، مرکز کامپیوتر، اینترنت، سالن ورزشی، آمفی‌تئاتر می‌باشد.

تعداد دانشجویان دانشکده مهندسی قریب به دو هزار نفر بوده که در پنج گروه آموزشی مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مواد و مهندسی مکانیک در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

 

گروه‌های آموزشی:‌

· گروه مهندسی برق و الکترونیک

· گروه مهندسی مکانیک

· گروه مهندسی عمران

· گروه مهندسی مواد و متالوژی

·‌ گروه مهندسی شیمی

 

واحد کامپیوتر دانشکده مهندسی در حال حاضر با دارا بودن 100 دستگاه کامپیوتر شخصی (PC) و 20 دستگاه تجهیزات چاپی مشغول به فعالیت می‌باشد. تعداد 35 دستگاه نیز به شبکه اینترنت دانسکده متصل می‌باشد.

 

دانشکده علوم پایه

این دانشکده از سال تحصیلی 80- 1379 با پذیرش دانشجو در رشته ریاضی کاربردی (کارشناسی) فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد. هم اینک با داشتن 3 گروه آموزشی و 20 عضو هسئت علمی ثابت دارای بیش از 500 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دوره‌های شبانه و روزانه می‌باشد.

گروه‌های آموزشی:‌

· گروه فیزیک

· گروه ریاضی کاربردی

· گروه شیمی کاربردی

 

واحد کامپیوتر دانشکده علوم پایه در حال حاضر با دارا بودن 70 دستگاه کامپیوتر شخصی (PC) و 6 دستگاه تجهیزات چاپی مشغول به فعالیت می‌باشد. تعداد 30 دستگاه نیز به شبکه اینترنت دانشکده متصل می‌باشد.

 

دانشکده علوم انسانی

این دانشکده از سال تحصیلی 77- 1376 فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد. هم اینک با داشتن 7 گروه آموزشی و 30 عضو هیئت علمی ثابت و حدوداً 1050 دانشجو در مقاطع تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد و کارشناسی در دوره‌های شبانه و روزانه و نیمه‌حضوری می‌باشد.

 

گروه‌های آموزشی:

· گروه مدیریت

· گروه زبان و ادبیات فارسی

· گروه زبان و ادبیات عرب

· گروه الهیات (ادیان عرفان)

· گروه زبان و ادبیات انگلیسی

· گروه دروس عمومی و معارف اسلامی

· گروه حقوق

 

واحد کامپیوتر دانشکده علوم انسانی در حال حاضر با دارا بودن 15 دستگاه کامپیوتر شخصی (PC) و 7 دستگاه تجهیزات چاپی مشغول به فعالیت می‌باشد. تعداد 10 دستگاه نیز به شبکه اینترنت دانشکده متصل می‌باشد.

 

دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی

این واحد آموزشی با پیشنهاد دانشگاه سمنان و درخواست و استقبال و همکاری اهالی محترم مهدیشهر و موافقت وزارت متبوع تحت عنوان دانشکده تأسیس گردید و با پذیرش دانشجو در مقطع کاشنارسی ریاضی (دبیری و محض) فعالیت خود را در سال 1370 آغاز نموده است.

در حال حاضر در مقطع کارشناسی رشته‌ةای ریاضی محض (روزانه و شبانه) و روان‌شناسی بالینی (شبانه) و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ریاضی محض دانشجو پذیرفته است. تا کنون بیش از 25 درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشکده به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر (کارشناسی ارشد یا دکتری) موفق شده‌اند.

 

امکانات:

· آزمایشگاه فیزیک 1 (مکانیک)

· آزمایشگاه فیزیک 2 (الکتریسیته و مغناطیس)

· سایت کامپیوتر (برای استفاده دانشجویان در مقطع کارشناسی) و یک سایت کامپیوتر ویژه اساتید دانشکده (مجهز به امکانات پیشرفته انفورماتیک و امکان ارتباط با شبکه جهانی اینترنت)

· کتابخانه (مجهز به 2900 عنوان کتاب فارسی، 900 عنوان کتاب لاتین، 10 عنوان مجله علمی لاتین، 3 عنوان مجله علمی فارسی و سالن مطالعه خواهران و برادران)

· سالن آمفی تئاتر با ظرفیت حدود 180 نفر

 

گروه‌های آموزشی:

· گروه روان‌شناسی

 

 

دانشکده دامپزشکی

آموزشکده دامپزشکی در شهمیرزاد (24 کیلومتری شمال سمنان) واقع شده و از سال تحصیلی 70- 1369 براساس نیازمندی‌های منطقه به وجود آمد و فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد. هم اینک با داشتن 1 گروه آموزشی تخصصی و 8 عضو هیئت علمی ثابت دارای 130 دانشجو در دوره روزانه می‌باشد.

 

گروه‌های آموزشی:‌

· گروه دامپزشکی

 

دانشکده هنر

دانشکده هنر که جدیدترین دانشکده این دانشگاه می‌باشد با شروع سال تحصیلی 82- 1381 فعالیت آموزشی خود را با جذب دانشجو در رشته کارشناسی صنایع دستی آغاز کرد.

هم اکنون این دانشکده با یک گروه آموزشی و 3 عضو هیئت علمی ثابت و 13 عضو هیئت علمی حق‌التدریس دارای 165 دانشجو در دو رشته کارشناسی صنایع دستی و گرافیک و یک رشته کاردانی معماری در دوره‌های شبانه و روزانه می‌باشد.

 

امکانات:

کتابخانه مشتمل بر 1200 عنوان کتاب فراسی و 350 عنوان کتاب لاتین و 17 عنوان مجلات فارسی تخصصی و 8 عنوان مجلات لاتین تخصصی و 70 عنوان لوح فشرده در زمینه معماری و موسیقی و... و تجهیزات رایانه‌ای، سایت کامپیوتر، کارگاه شیشه، کارگاه رنگرزی، کارگاه حجم‌سازی، کارگاه سفال، کارگاه عکاسی، کارگاه چاپ دستی، کارگاه بافت، کارگاه چوب (منبت، معرق)، کارگاه فلز (قلم‌زنی، جواهرسازی)

 

  انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 314
كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

⚡ این پکیج دربهمن سال 1402 آپدیت شد⚡ ✨ با پول یک چیپس و پفک صاحب کسب و کار پردرآمد شوید✨ فقط تا مدت محدود سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

یکی از مراحل عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو، شناخت محل دقیق پایه ها و تست سیم و یا قطعه مربوطه می باشد بدین منظور تعمیرکاران از کتابچه ها و نقشه های متعددی استفاده می کنند در اختیار داشتن چنین نقشه هایی نیازمند صرف هزینه و مطالعه کتابهای تعمیراتی ... ...

دانلود درسنامه قلب نعمتی پور

دانلود درسنامه قلب نعمتی پور

  مشخصات نام کامل کتاب درسنامه: بیماری های قلب و عروق توضیحات بیشتر: از سری منابع اصلی دستیاری و...  حاوی 36 فصل مولف: دکتر ابراهیم نعمتی پور و با همکاری اساتید دانشگاه های علوم پزشکی کشور تعداد صفحات: 614 فرمت: PDF پی دی اف زبان: فارسی کیفیت: بسیار عالی سال ... ...

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11)   دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم لطفا جهت دانلود فایل عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط شما در صورت به ... ...

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی به همراه جزوه + خلاصه نکات به همراه نکات مهم و ... ...

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف با فرمتmp3  کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی از دکتر علی اکبر سیف یکی از کتاب هایی است که شما را با مفاهیم و اصطلاحات مهم حوزه های سنجش اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی آشنا می کند .دانشجویان و اساتید و ... ...

دانلود  نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود pdf رایگان نمونه سوالات icdl با جواب، برای داوطلبانی که به دنبال آمادگی برای آزمون icdl هستند، بسیار مفید است. این فایلها حاوی بیش از 1500 سوال در موضوعات مختلفی از جمله کار با ویندوز، صفحه‌آرایی، اکسل، اکسس و… است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ... ...

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود کتاب"صدای خود را آزاد کنید" نوشته : راجر لاو pdf+فایلهای صوتی تمرینی همراه کتاب با یادگیری تکنیکهای ساده راجر لاو هر کسی می تواند صاحب صدایی قوی برای صحبت کردن و صوتی زیبا برای خواندن شود. او با نظریه انقلابی و ارائه مفهوم صدای میانی،شما را به دنیای جدیدی از ... ...

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache   اگر با زبان آلمانی سرو کار دارید و تحقیق کرده باشید، حتما اسم موسسه Langenscheidt را شنیده اید. این دیکشنری که تقریبا تمام دبیران زبان آلمانی به بی نظیر بودن این دیکشنری هم عقیده هستند، دارای یکی از گسترده ترین دایره ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما