تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 7671
  • بازدید دیروز : 3208
  • بازدید کل : 10489918

حميدرضا پهلوي كه بود؟


حميدرضا پهلوي كه بود؟

حمید رضا پهلوی Hamid-Reza Pahlavi (چهرۀ مجهول و شگفت انگیز تاریخ علم معاصر) – در تیرماه 1371 ش توسّط عوامل تروریستی انگلستان – احتمالاً توسّط سمّ – کشته شده است. این گذشته از حادثۀ قتل دو فرزند حمیدرضا در خارج از کشور – با باز کردن شیر گاز خانۀ محلّ سکونت ایشان – است.
حمید رضا پهلویHamid-Reza Pahlavi(چـهــــرۀ مجـهــول و شگفـت انگــیـز تاریخ عـــلـم معاصر)، در تـیـر مـــاه 1371 شمـــسـی تـوسّــــط عــوامـل تـروریستی انگلستان– احتمالاً بوسیلۀ سمّ – کشته شده است. این گــذشته از حادثۀ قتل دو فرزند حمیدرضا درخـارج از کشـــور– با بـاز کردن شیر گاز محلّ سکونت ایشان – اسـت.

(( سال های سال از درگذشت حمیدرضا پهلوی می گذرد و ما نفهمیدیم او چه انسانی بود؟؟ ))

سالها قبل در یک روز تابستانی گرم (18تیرماه1371ش) حمید رضا پهلوی، مترجم و رابط نوجوان رسالۀ پایانی اینشتین (دی اِرکلِرونگ = بیانیه ) – هنگامی که عازم خانۀ مادرش مرحومه عصمت الملوک دولتشاهی بود – در راه دچار ایـست ناگهانی قلب و سکته ی قلبی شد. دو روز بعد – در 20 تیرماه – حمیدرضا پ… در بیمارستان قلب تهران- در سن 60 سالگی – دار فانی را وداع گفت و زندگانی پر خاطره و تلخ و پردرد و رنج وی خاتمه یافت.

شاهزاده حمیدرضا شخصیتی گمنام، گوشه گیر، کم حرف و منزوی از جامعه و سیاست بود و تنها به مطالعه و تفکر در تنهائی عادت داشت. او بعد از انقلاب، هرگز ایران را ترک نکرد. دارای روحیات و طرز تفکر عجیبی بود و اسرارعلمی خود را با نزدیکترین افراد خانواده اش نیز در میان نمی گذاشت. بعد از درگذشت او، هنگامی که یکی از کمدهای شخصی او را جابجا میکردند، زیر آن انبوهی از نوشته های علمی و مقالات به زبانهای مختلف از خود او و دعوت نامه های مراکز معتبر بین المللی از او برای مهاجرت به اروپا و امریکا یافته شد، که هیچیک را نپذیرفته بود. همگی این اسناد نزد شادروان دکتر شعبان طاووسی (کابوک – بزرگترین هیپنوتیزور ایران، که خود نیز چهار ماه پس از حمیدرضا و دوماه پس از دکتر حسابی، بر اثر بیماری خونی ناشناخته ای در آبانماه 1371 ش درگذشت) بوده و فهرست آنها را در آخرین کتاب خود: “آخرین دفتر خاطرات کابوک”پس از شرح حال مفصّلی از حمیدرضا آورده و چگونگی آشنائی خود با این دوست دوران کودکی و نوجوانی اش را شرح داده است… برخی – از جمله خود استاد کابوک – از وی چیزهای شگفت انگیزی نقل میکنند که چون برای ما قابل اثبات نیست از آوردن آنها معذوریم؛ اما در این شکی نیست که حمید رضا – با آنکه هیچ مدرک دانشگاهی نداشت – یک دانشمند بزرگ بود و بسیاری از دانشمندان بزرگ جهان و نجیب زادگان اروپا با او در ارتباط و مکاتبه بوده اند. دکتر ابراهیم مهدوی- مقیم لندن- نقل میکند که: نیلز بور (بوهر) – در زمان مترجمی حمیدرضا برای اینشتین – گفته است: ” در دنیای به این بزرگی – تنها 15 نفر تئوری نسبیت را واقعاً فهمیده اند، که یکی از آنها همین پسر جوان – حمید رضا – است! “.

تاریخ فوت حمید رضا پهلوی نیز همانند شخصیت او شگفت آور است:

*روزی که دچار سکتۀ قلبی شد(18تیر1371) ” قمر در عقرب ” بود. در”تقویم نجومی مصباح زاده”(سال1371 ش) در بخش بالای صفحۀ ماه محرم قمری و تیرماه شمسی نوشته است: ” اوضاع و احوال افلاک در این ماه دلالت دارد بر… فقدان نوابغ”.

*روز درگذشت وی (20 تیر 1371) روز”عـاشـورای حسـیـنی(ع)” بوده؛ و مادرش نقل می کرد که: (( همیشه آرزو می کرد که در روز عاشورا بمیرد و اگر ممکن باشد جنازه اش را به کـربـلا ببرند و در آنجا به خاک بسپارند؛ اما دومی میسّر نشد )).

*دو روز جنازۀ وی در پزشک قانونی تهران معطل شد و در روز شهادت امام سجاد(ع) – روز دوازدهم محرم و22 تیر 1371- در”بهشت زهرا(ع)” به طور گمنام به خاک سپرده شد.

خوشبختانه پس از چندین سال در بخش”جستجوی اموات” از”سایت بهشت زهرا(ع)” موفق شدیم قبراین مرد گمنام را پیدا کنیم. آدرسی که سایت خود “بهشت زهرا(ع)” به ما داده این است: حمیدرضا – نام پدر: رضا – تاریخ دفن: 22 تیر 1371ش – ردیف 27 – قبر64. سنگ قبر او نیز معیوب و ترک خورده است و فقط این عبارت، روی آن نوشته شده: ((هُوَ الباقی – آرامگاه ابدی حمید رضا پهلوی – ولادت: 1311 ش – وفات: 1371 ش)).

Hamidrezas Grave قبر حمید رضا پهلوی

Hamidrezas Grave قبر حمیدرضا پهلوی

اشعار برجای مانده از او نیز مانند خودش عجیب و غریب بوده است. ما اغلب خوانده یا شنیده ایم که شاعران، دیگران را هجو می کنند؛ ولی حمید رضا بیشتر، خود و نفس اَمّارۀ خود را هجو نموده و به خویشتن حمله ور شده و از خود سخت انتقاد میکند! در اشعارش مدح پیامبران و امامان و بزرگان شیعه و پندها و نِکات اخلاقی و علمی بسیار است. بلی، هجویّه هم سروده است؛ از جمله در ردّ بر احمد کسروی – که به اسلام و تشیّع ناسزاگویی کرده و ترویج زرتشتی گری می نمود – هنگامی که حمید رضا نوجوانی فقط سیزده ساله بوده چنان هجویّه ای سروده و برای خود کسروی پست کرده و ارسال داشته بود، که به گفتۀ خودش: “شنیدم که وقتی کسروی آنرا خواند، از خشم آنرا پاره کرد و کلـّی ناسزا به من که فقط یک نوجوان 13 ساله بودم، گفت…”. چند بیتی از این هجویّه:

“کسروی” دانی چه باشد؟!! “کسر ِ رای” و “کاستی”!!

زآنکه “بُنیاد” دروغش بشکند از “راستی”!!

“طاق کسرا” چون ترک برداشت از میلاد ” نور”

“کسر” دارد “کسروی” تا بشکند این کوه طور!!

“پاک دینی” راه اسلام است و رسم مؤمنان

نِی لجنزار دروغ و فحش و کِبر فاسقان!!

هر که از قرآن و از اخبار معصومان جُداست،

لعن یزدان تا ابد بر روح و جان او رَواست!!

شد “وطن” “کسرائیان” را جمله در این “آب و گِل”!!

در چه جا باشد “وطن” پس؟ از برای جان و دل؟!

شیخ گوید: (( تو در این اَوطان ، غریبی ای پسر!!

لیک،اینجا ((خو به غربت کرده ای! خاکت به سر!!))

طعم غربت از “وطن” را چون چشیدی ای “حمید”!

در پناه “دین پناهان” می توانی آرَمید!

(تذکر: در بیت اوّل از “بنیاد” منظورش کتاب “وَرجاوَند بُنیاد” کسروی است. در بیت دوّم منظورش از “نور” پیامبر اکرم – ص – است. در بیت سوّم اشاره به “پاکدینی” یا “به دینی” میکند که عنوان بدعت ضدّ دینی کسروی بوده و پیروان ناآگاه خود را به آن می خوانده است!! در بیت ماقبل آخر، منظورش از “شیخ”، شیخ بهاء الدّین محمّد عامِلی، مشهور به شیخ بهائی – فقیه و دانشمند و شاعر عهد شاه عبّاس صفوی – است، که بیت داخل گیومه((…)) از اوست و بطور خلاصه میگوید که: وطن اصلی انسان، وطن روح غریب اوست که عالم برزخ است؛ نه این وطن دنیوی متشکل از آب و گِل! و روح در این دنیا و در این وطنهای خاکی، غریب و سرگشته و سرگردان شده و به این سرگردانی عادت کرده است… در بیت آخِر، اشارۀ او به تبعید خانوادگی به جزیرۀ موریس است…).

نمونه هایی دیگر از اشعار زیبای حمید رضا پـ… که یاد مرگ و نفرت ازمردم این زمانه در آن به چشم می خورد:

(در دو بیت 39 و 40 از منظومۀ “آئین نگارش زبان انگلیسی” پس از بیان احکام خطّ ربط (هایفِن) واصل میان کلمات مرکّب، چنین می گوید:)

“وصل” دادی رسم و پیوندی چه زیبا ای “حمید”!

لیک ازاهل زمانه “ربط” می باید برید!

“وصلت” و پیوند با اهل قبور و خاک و خشت،

به – زِ دیدن: چهره های مسخ و وحشتناک و زشت!!

(نیز در خاتمۀ منظومۀ “احکام حرف تعریف نا مُعیّن در انگلیسی”، در ابیات 17 تا 20 گوید:)

“حمیدا!” به “تعریف” و”توضیح” نیکت،

بُرون شد “اِی”a و “اَن”an ز “تنکیر” و”وحدت”

به “زندان نـَفسَت” چو هستی “مُنـَکـَّر”!

سزد گر بمیری ز گریه مُکـَرَّر!

بُرونت نیارَد ازین جهل و وحشت،

مگر “حرف تعریف” قرآن و عِترَت!

ز “تنکیر” نعره کشان، دین جدا کن!

امامان و پیغمبران را ندا کن!

(همچنین در انتهای منظومۀ “احکام حرف تعریف مُعیَّن انگلیسی”، در ابیات 27 تا 34 گوید:)

شد درخشان حرف “دی” the بعد از بیانت ای “حمید”!

لیک، آیا گشت یک دم، “قلب تو” پاک و سپید؟!!

آه! آه! از آن خطایای پیاپی، کو نمود –

قلب پاکت را “مُنـَکـَّر”، چهره ات خـُرد و خمود!!

ای که خوانی دستخطّ این “غریب روسیاه”!

گوش می کن پند وی را، تا نگویی:”آه! آه!”

هرکه جوید “عشق و مهری” از دل این مردمان،

رنجش و افسردگیّ و قهر بیند هر زمان!!

نِی نگاهِ آشنائی!! نِی صدائی مهربان!!

نِی وفاداری به عهد و نِی صَداقت در زبان!!

“مَهدِیا!” اینک کسی جز تو مرا “معروف” نیست!

چهره ها جمله “مُنـَکـَّر”!! وَ ز گـُنـَه مصروف نیست!!

آن صدای مهربان و آن دو چشم آشنا،

وآن وفاداری به عهد و آن نوازش در لقا،

گر رسد آنی به گور و جسم بی جان “حمید”،

جان بگیرد! بَر جَهَد از قبر، چون ماهِ سپید!

او از “مرگ” بسیار سخن می گفت. یک بار از روی دلتنگی گفته بود: “مردن برای من مثل عروسی است!”. برخی حدس می زنند که مرگ ناگهانی شاهزاده حمید رضا بر اثرغصه و اندوه و مصیبت های فراوانی بوده که بر وی وارد شد. به عبارت بهتر، برخی معتقدند: او از غصه دق کرده است. هرچه بود از دست ما رفت و اسرار این رساله را با خود به زیر خاک برد. ما لایق همصحبتی با او نبودیم. چرا؟؟ آیا تنها بعد از این همه سال باید فقط او را در خواب ببینیم و اگر بتوانیم روحش را احضار کنیم؟! اگر او منزوی بوده و با کسی حرف نمی زده، ما که چنین نبودیم و می توانستیم او را بشناسیم و با او همسخن شویم! شکی نیست که اگر چنین میکردیم، این مرد حرفهای زیادی داشت که به ما بزند و شاید همین حرفهای ناگفته عامل دق کردن و مرگ غریبانۀ او شده است … کلام آخر اینکه: او اگر هم اکنون هم زنده بود، باز شناخته نمی شد؛ پس خوشا بحالش که مُرد تا شناخته شود … اسکندر جهانگیری.

برخی از آثار مکتوب حمیدرضا پهلوی:

* لیست برخی از کتب و مقالات حمید رضا پهلوی، که استاد شعبان طاووسی (کابوک) در آخرین اثر خود ( آخرین دفتر خاطرات کابوک- مهرماه 1371شمسی) دربارۀ آنها چنین میگوید:

(( … برخی از آنها را، طبق وصیّت خودش به من، پس از مطالعه و یادداشت برداری، در باغچه و زیر خاک دفن کردم! … و مابقی را به انتشارات “زِد” Z – واقع در مِلبورن استرالیا، ایالت ویکتوریا – که از بودجۀ شخصی حمیدرضا پهلوی تأسیس شده بود و کتابهایی جهت گسترش تشیّع دوازده امامی به زبانهای گوناگون منتشر میکرد، و منشورات آن از نوع انتشارات خاکستری (Grey Literature) و در تیراژ محدود (Ltd.I.)(Limited Issue) بود و شعبه ای نیز در عَدَن – یمن جنوبی داشت، سپردم تا چاپ شود… و در اندک زمانی نایاب شدند … لیست آنچه که حمیدرضا پهلوی به من (=کابوک) سپرده بود از این قرار است:

(به ترتیب الفبا):

1) ِابتِهالیّه، منظومه ای فارسی در نفرین بر مردم این زمانه و درخواست بلا از خداوند برای آنها و افزایش گرفتاریهای روزمرّه در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی ایشان … ؛ او سبب سرودن این منظومه را “افراط مردم این دوره در انواع گناه و معصیت و ستم و آزار و اذیّت یکدیگر و انواع تخلف و در عین حال: غرور و لجاجت و خوشنودی آنها به تخلفات خودشان و عادت به انواع جرائم فردی و اجتماعی” بازگو کرده است و ” نفرین های سهمگین” را تنها راه پاکسازی و نجات جامعه میداند…

2) ارائۀ فرمول فیزیکی طیّ الأرض و روش خمیده ساختن مکان، که در این رساله فرمولهای پیچیدۀ ریاضی و فیزیکی ارائه داده و من (=کابوک) هیچ از آن سر در نیاوردم! و فقط این را فهمیدم که میخواهد بگوید مثلاً: چگونه میتوان با خروج از ابعاد فیزیکی اطراف خودمان و ورود به جهان های فیزیکی موازی میتوان به آسانی(!) طیّ الارض نمود؛ که جهانهای موازی به گفتۀ او: ابعاد ریاضی و فیزیکی آنها با این جهان ما فرق میکند و مثلاً 1000 کیلومتر ما در برخی از آنها یک متر است و با یک گام پیموده میشود – گویی مثل کاغذی است که خمیده شود و دو لبۀ آن یا دو نقطۀ مورد نظر از آن را روی هم بگذارند – و موانعی همچون دیوار و اجسام مانع موجود در یک بُعد فیزیکی، مانع عبور انسان از درون آنها توسّط ابعاد فیزیکی جهان موازی با آن نمیشود و میتوان با این فرمول از در و دیوار نیز عبور کرد… و در مقدّمۀ آن نوشته که این فرمول را اینشتاین یافته بوده ولی سربسته نوشته و من(=حمید رضا) آن را شرح داده و آسان(!) نموده ام و هر انسانی میتواند به آن به راحتی عمل کند، تا از شرّ آلودگی و سر و صدای اینهمه آهن پارۀ متحرّک (اتومبیل و قطار و هواپیما و…) راحت شویم!… او این اثر را در جوانی و هنگام مکاتبات آیت الله بروجردی و اینشتاین نوشته و در صدد بوده که این رساله را گسترش دهد، ولی پس از اندک زمانی پشیمان شده و گفته بود: مرحوم آیت الله بروجردی به اینشتاین تأکید کرد که آن را به طور گسترده منتشر نسازد، زیرا ممکن است به همین اندازه، جرم و جنایت زیاد شود و مجرمان پس از انجام جرم، ناپدید شوند و یا از زندان ها بگریزند…

3) اسرار علم کیمیاء و فرمول ساخت اِکسیر، که به گفتۀ خودش، آنرا در شرح فرمول ارائه شده از اینشتاین در این رابطه نوشته و چون آیت الله بروجردی، اشاعۀ اینگونه فرمولها را سبب فروپاشیدن نظام اقتصاد انسانی جهان می دانست، اینشتاین را از تشریح و انتشار آن باز داشت… و در نتیجه حمیدرضا نیز این رساله را منتشر نساخت… و من(=کابوک) نیز هیچ چیزی از مطالب آن نفهمیدم…

4) اسلام و ایران، در ردّ بر کسروی که ادّعا کرده بود: اسلام و شیعه را عرب ها به ما تحمیل کرده اند. شاهزاده حمید رضا با مدارک تاریخی معتبر و فراوانی ثابت میکند که اسلام را مردم ایران به عشق واقعی خود پذیرا شده اند؛ وگرنه همان ابتدای کار، منقرض میشد. نیز بازگو میکند که آغاز تشیّع در ایران، با ورود امام حسن (ع) و سلمان فارسی (ع) و والی شدن عبدالله بن بُدَیل خـُزاعی – از یاران حضرت علی(ع) – بر اصفهان، بوده؛ و هزار سال بعد، صفویّه فقط تشیّع را گسترش داده اند… نیز بخش دوّم کتاب، پاسخهای تند حمیدرضا است به کتاب “تشیّع علوی و تشیّع صفوی” دکتر علی شریعتی…؛

5) اشتباهات پدرم، که در آن از برخی اقدامات ضدّ دینی پدر خود (رضا شاه پهلوی) انتقاد کرده و آنها را نادرست میداند؛ از آن جمله: کشف حجاب… حمید رضا در این اثر، تأکید میکند که حجاب، ارزش یک زن است و برای همین، اسلام آن را واجب نموده است…

6) اشتباه بزرگ ِادینگتون و خطای فاحِش لانژوَن در تبیین ِنسبیّت اینشتین، که رساله ایست در فیزیک نِسبیّتی و توضیح دقیق نسبیّت اینشتین و بیان اینکه دو دانشمند مزبور، نسبیّت اینشتاین را کاملاً معکوس و غلط فهمیده و انتشار داده و مشکلات علمی فراوانی را سبب شده اند …؛

7) اعمال عجیب شیخ بهائی و آثار شگفت او، که در مورد تمامی آنها فرمولهایی ریاضی – فیزیکی و شیمیائی ارائه میدهد؛ مانند ساختن مَنارجُنبان بر روی مقبرۀ عمو عبدالله در اصفهان

و راز شمع موجود در گرمابۀ شیخ و اثبات اینکه هرچه تابحال برخی افراد پرمُدّعا در مورد اسرار این کارهای شیخ بهم بافته اند، فاقد اعتبار است و برای همین هرگز نتوانسته اند عیوب آنها را برطرف ساخته و دوباره همانگونه همانها را راه اندازی کنند!

8 ) اهرام مصر، معجزۀ جاوید حضرت ادریس(ع) یا همان هِرمِس کبیر، او در این کتاب ثابت میکند که فراعنۀ مصر به دروغ و جهت شهرت طلبی، ساخت هرم های 80 گانه را به خود نسبت داده اند و آنها را بعنوان مقبرۀ خویش معرّفی نموده و تابلوها و الواح تاریخی دروغین در آنها نصب کرده اند! بلکه، هرم برگرفته از نام هِرمِس بزرگ یا همان حضرت ادریس پیامبر است که بیش از 6500 سال پیش و حدود دوهزار سال قبل از فراعنۀ مذکور، برخی از عظیم ترین آنها را ساخته تا مردم به قدرت خدای یکتا پی ببرند و برای همین، هر کس قصد تعرّض به اهرام مصر را میکند گرفتار مرگ زودرس میشود؛ و این بسبب آن معجزۀ الهی است نه بسبب طلسم فراعنه… همچنین در بخش دوّم کتاب، اثبات میکند که فِراماسونری نیز به دروغ و نیرنگ، علامت مذهبی طرح هرم را سرقت کرده و به خود نسبت میدهد و ثابت میکند که هرم یک بنای مذهبی است و نه فراماسونی، و گنبد مساجد اسلامی ما نیز طرحی از همان هرم سازی حضرت ادریس است و نباید چنین بنای الهی و مذهبی را به فراماسونها نسبت داد…

9) اهل کوفه و تبار ایرانی آنها، که در آن سخت بر ما هموطنان ایرانی خود تاخته و شواهدی تاریخی جمع آوری نموده برای اینکه ثابت کند: اهل کوفه که مظهر نِفاق، دوچهرگی، نیرنگ، خیانت، دروغگویی، ریاکاری، تزویر، عهد شکنی، خـُلف وعده، لـَجاجت، شَرارت، ستیزه جوئی، خودخواهی، غرور، جَهالت و رَذالت و… بوده اند، در اصل نژاد شان، اکثراً ایرانی بوده اند و عرب واقعی در میان ایشان بسیار اندک بوده است… وی در خاتمۀ این کتاب حرفهای عجیبتری زده و از جمله می نویسد: ((… در روز بازپسین (قیامت)، من (=حمیدرضا) خصم این هموطنان خواهم بود و شکایت ایشانرا به پیشگاه خدا و امام حسین(ع) میبرم… زیرا در برنامۀ جهانی ساختن اسلام و تشیّع (C.C.S)، اینشتاین را تنها رها کردند و برخی از یاران ما را خود همین ایرانیان هموطن (!) به عناصر پلید شوروی و انگلستان معرّفی نموده و سبب ساز قتل ایشان شدند و برای خود من مشکلات پیچیده و معضلات فراوانی پدید آوردند که جگرم از آنهمه به سوز آمده! و آه از نهاد روحم برآمده است! و هنوز خون از دیدگانم بجای اشک می چکد! … و خیانت و عهد شکنی ایشان سبب شد که این برنامۀ درخشان مرحوم آیت الله بروجردی و اینشتاین و ما به شکست خونین منتهی شود…))؛ آنگاه چند نفرین درشت و سخت نثار هموطنان خود میکند که من(=کابوک) چون دوستدار شما خوانندگان عزیز هستم و رنجش خاطر ایرانیان گرامی را نمی پسندم، از بازگو کردن آنها خود داری میکنم…

10) برگهایی از ” لومینِس اُشِن” Luminous Ocean یا کتاب بزرگ اسحاق نیوتن، این اثر ترجمۀ توأم با عکس رنگی از برگه های کتابی قدیمی است که آثار آتش و سوختگی در اطراف آن برگه ها هویدا است. من(=کابوک) چندان چیزی از آنها دستگیرم نشد، ولی بخشهایی از متن انگلیسی آن عکسها را توانستم بخوانم که معانی آنها بسیار شبیه به گفته ها و احکام مذهبی ما شیعیان بود… حمید رضا برای من تعریف میکرد که این برگه ها را برخی از نوجوانان نجیب زادۀ انگلیس، در صندوقهای خانوادگی خودشان، برای او پیدا کرده و به او اهدا نموده اند و آنها بقایای کتاب نیوتون (اقیانوس درخشان) است که ترجمۀ انگلیسی همان “بـِحار الانوار” علاّمۀ مجلسی است و حمیدرضا میگفت که: نیوتن قصد داشته انقلاب ناگهانی و تحوّل بزرگ مذهبی در اروپا و جهان ایجاد کند و مسیحیّت و یهودیّت و سایر ادیان را نابود سازد و اسلام و شیعۀ دوازده امامی را جایگزین همگی کند و نوجوانان و جوانان نجیب زادۀ بریتانیا را جذب خود کرده بوده تا از ثروت آنها در این کار بهره ببرد ولی موفق نشده است… و من (=حمید رضا) با جذب مجدّد برخی از جوانان سرمایه دار ایشان، قصد دارم که این طرح را عملی و تمام کنم… از چیزهای عجیبی که حمیدرضا در این کتاب بر آن تأکید دارد و شواهد و مدارکی از این اوراق برای آن جمع نموده است، اینست که میگوید: شاه سلطان حسین صفوی بر خِلاف آنچه که مورّخین بی انصاف نوشته اند، پادشاهی دانشمند و آگاه و مسلط بر علوم مختلف و زبانهای گوناگون – از جمله انگلیسی و فرانسه – بوده و مخفیانه از راه دور با نیوتن همکاری سرّی در این برنامه داشته و نام او بارها در اسناد نیوتون آمده است؛ و برای همین، انگلیسیهای مخالف طرح مذهبی نیوتن، نقشۀ حملۀ افغانها به ایران را – که مرکز این جریانات بوده – طرّاحی کردند و آن قوم پابرهنه را تا بُن دندان مسلـّح ساختند تا به ایران حمله کنند و حکومت صفویّه را ساقط سازند… وگرنه افغانها چنین قدرت نظامی نداشتند که به راحتی ایران ما را فتح کنند…

11) بر من چه گذشت؟! (خاطرات تلخ و شیرین و عبرت انگیز زندگی)…

12) تأیید جنبش مذهبی و شیعی فِراترنالیسم ترکیّه، که مکتبی است مبتنی بر اتحاد و برادری اسلامی پسران شیعه با هم، بر ضدّ فِمینیسم که ترویج زن بارگی توسّط غربی ها است… و این سلسله مقالاتی است به دو زبان ترکی و فارسی، از خود حمید رضا، که در آنها به آیاتی از قرآن کریم و احادیث کمیاب معتبری در کتب شیعه اشاره کرده که ازدواج را در دورۀ آخِرالزّمان برای پسران جویای کمال، نهی میکنند؛ و خود حمیدرضا به من (=کابوک) مکرّر با حسرت میگفت: جوانی من(=حمید رضا) را همین “سراب ازدواج” تباه و سیاه کرد و من در پی اصرار مادر و اطرافیان و بر اثر ناپختگی و خامی خودم، زیر بار آن رفتم… او در این مقالات، بزرگترین عامل انحطاط اخلاقی نوجوانان عصر ما را فِمینیسم و زن پرستی میداند…

13) ترجمۀ خلاصۀ “وسائل الشیعة” به انگلیسی، با عنوان: “مَن لا یَحضرُهُ الإمامُ” (= کسیکه امام معصوم نزدش حاضر نیست – یعنی دسترسی به معصومین ندارد و در دورۀ غَیبَت است؛ تألیف: شیخ حُرّ عامِلی – فقیه اخباری معاصر علاّمۀ مجلسی، که ” وسائل الشیعة”را جمع آوری و تألیف نموده و خودش آنرا به این عنوان تلخیص نموده است)، و با عنوان انگلیسی: Who Doesn’t Access To Imam در چهار جلد، که آن را به امر آیت الله بروجردی ترجمه کرد و آرزو داشت این کتاب را پس از جهانی ساختن مذهب شیعه، بعنوان قانون اساسی شرع اسلام، انتشار داده و با کمک جمعی از جوانان نجیب زادۀ انگلیس که توسّط او پنهانی مسلمان شده بودند، بَینَ المللی سازد… شایان ذکر است که به گفتۀ خود حمیدرضا، ترجمۀ انگلیسی این کتاب به همراه ترجمۀ انگلیسی “شرایع الإسلام محقق حِلـّی”توسّط برادرش علیرضا – که در 1333 شمسی کشته شد – و باز هم به امر آیت الله بروجردی، و سپس اهداء هر دو کتاب به شیخ محمود شـَلتوت – رئیس دانشگاه الأزهَر مصر در آن زمان – پس از چند سال سبب شد که شیخ شلتوت – با وجود آنکه خود سنی مذهب بود – فتوای تاریخی اش را در 1338 شمسی در جواز تقلید اهل سنت از مذهب شیعۀ دوازده امامی صادر کند…

14) تلفن برزخی و روش ساختن آن، که در این رساله، فرمول فیزیکی اینشتاین در روش جذب و تبدیل امواج صوتی ارواح در عالم برزخ به امواج صوتی قابل احساس برای ما زندگان در دنیا و برعکس، و در نتیجه برقراری آسان ارتباط با عالم برزخ و یافتن روح مردۀ مورد نظر و مکالمه با او را بیان میدارد… که من(=کابوک) از او قول گرفته بودم که این دستگاه را برایم بسازد؛ ابتدا طفره میرفت و هم نگران بود که من با این کار، بترسم و دچار اختلال روانی ناشی از شنیدن مستقیم صدای ارواح بشوم و میگفت: مرحوم آیت الله بروجردی به اینشتاین فرموده بودند که تکثیر و اشاعۀ ساخت چنین ابزاری شرعاً مُجاز نیست و باعث افشاء اسرار ناگفته و ناراحت کنندۀ برخی اموات و احوال ایشان در برزخ میشود و بسا فتنه و مفسده ای داشته و یا سبب اندوه شدید بازماندگان از دانستن احوال مرده شان در برزخ بشود و اگر خدا به کشف این اسرار این راضی بود، خودش آنرا افشاء میکرد یا راه آنرا در اختیار انسانها قرار میداد… امّا چون آیت الله بروجردی، ساخت آزمایشی و اندک چنین دستگاهی را – بشرط عدم اشاعه و تکثیر آن – برای افرادی که مورد اعتماد و رازدار باشند، جایز دانسته بود، حمیدرضا به من(=کابوک) اعتماد داشت و این وعده را داد؛ ولی پیش از آنکه آنرا عملی سازد، از دنیا رفت…

15) دلائل حقانیّت دوازده امام شیعیان از کتب عِبری یهودیان و کتب سُریانی مسیحیان، که تسلـّط حمید رضا را بر زبانهای عِبری و سُریانی فاش می سازد و در این کتاب ثابت کرده که علماء یهود و مسیحیّت، قرنها قبل از آمدن اسلام، دوازده امام شیعه را می شناخته اند؛ ولی عِناد و لِجاج سبب شده که این حقایق را پنهان سازند…

16) دیوان اشعار، که بیشتر آن حاوی نِکات علمی و ادبی و اخلاقی و دینی و سرزنش خودش(!) و نیز مدائح و مَناقِب و مَراثی امامان و سوگنامه ای در مرثیۀ امام حسین (ع) و خاندان آن حضرت و شهدای کربلا است… او حتی یک بیت یا غزل عاشقانه در عمر خود نسروده است و چون من (=کابوک) از او سببش را پرسیدم گفت: “غزل سرایی و مدح معشوق و شراب و این گونه کثافتها، ناشی از هواهای سرکوب شدۀ نفس اَمّاره است و دلالت بر فرومایگی و پستی نفس شاعر دارد…”. من به او انتقاد کردم که: پس چرا حافظ و سعدی و دیگران اینهمه غزلهای عاشقانه سروده اند؟! او با خشم به من نگاه کرد و گفت: ” مگر من را در گور سعدی و حافظ می گذارند؟!!…” و حرف دیگری زد که در نظر من، توهین بزرگی به حافظ و سعدی بود؛ ولی شاید حق با حمید رضا بوده و من نفهمیده باشم؟!

17) رادیکال منفی یک، و ثمرات ریاضی و طبیعی آن، او در این رساله، که آنرا به شادروان پروفسور محسن هشترودی اهداء کرده، جواب این رادیکال مرموز را محاسبه و استخراج نموده و ثابت میکند که: رادیکال منهای یک – که ریاضیدانان آنرا “تعریف نشده” می پندارند – “تعریف شده” و دارای جواب است، و سبب آنکه هر کس در صدد فهم راز آن برآمده کشته شده یا زود مرده، این نیست که انگلیسیها پنداشته اند که: ((آن یک رادیکال شوم و شیطانی است))، بلکه به گفتۀ اینشتاین، سبب این مرگها آن است که: ((رادیکال منفی یک، یکی از نوامیس نظام کیهانی و جهانی خداوندی است و کشف و بکارگیری آن ممکن نظم عالـَم را به هم بزند)) و با فهم و بکار گیری آن میتوان مثلاً جهت چرخش الکترونها به دور هستۀ اتم را معکوس نمود و یا کاری کرد که اصلاً پروتون به دور الکترون بچرخد و “ضدّ مادّه” را براحتی ساخت و فرمول اِکسیر و کیمیاء را برملا کرد و در ریاضی نیز، فهم مسألۀ ((استخراج سؤال)) در علم “جَفر” که جوابی به همان زبان به سؤال مورد نظر بیرون می آید، رادیکال منهای یک، نقشی اساسی در استخراج “مُستَحصَلـَة” دارد… و نیوتون و اینشتین از راز رادیکال منهای یک (که معکوس هر چیز را در ریاضیّات و طبیعت، میتوان از آن استخراج کرد) خبر داشته اند و برای همین، فرمولهای پیچیدۀ علوم غریبه همچون کیمیا و جفر را بخوبی درآورده اند… حمیدرضا تعریف میکرد که هشترودی پس از خواندن این رساله، به او گفته بود: “هیچ کتابی تا کنون به اندازۀ این رسالۀ کوچک، برای من جالب و پر مغز نبوده است” و یک پالتوی نفیس و گرانقیمت برای من، هدیّه فرستاد…

18) راهکارهایی نوین در معادلات دیفرانسِیل و حساب اَنتِگرال (یا همان حسابان فاضله و جامعه)، که ده ها هزار فرمول و محاسبه در آن نوشته و آنرا نیز به پروفسور هشترودی فقید اهداء نموده است…

19) ردّ بر صوفیّه، و بطلان عرفان و گمراهی پیروان آن، که در این کتاب، همگی فرقه های صوفیان و دراویش و نیز همگی مشرب ها و ذوقهای عرفانی را بمنزلۀ سراب هایی فریبنده و دروغین و مایۀ گمراهی خلق معرّفی کرده و تنها راه خداشناسی و تقرّب به خدا را تبعیّت از فقهائی راستین چون مرحوم آیت الله بروجردی و مطالعۀ احادیث معتبر امامان معصوم میداند…

و من(=کابوک) به یاد دارم که هنگام انتشار دو کتاب خودم: “خود هیپنوتیزم” و “دنیای دوّم هیپنوتیزم”که در آندو مطالبی عرفانی و صوفیانه نیز آورده ام، حمیدرضا سخت از من برآشفت و یک بار خصوصی به من گفت: ” شعبان! دین و شرف خود را به دنیای این شیاطین (یعنی درویش ها) نفروش!…”؛ و من ان شاء الله در چاپهای بعدی کتابهایم، اشکالاتی را که حمیدرضا از آنها گرفته را رفع خواهم کرد…

20) ردّ بر ملاّصدرا و ابن سینا و سُهرَوَردی و دیگر فلاسفه و تمامی اَتباع ایشان، که در آن بر اصل فلسفه و همگی فلاسفه سخت تاخته و آنها را مُلحِد و بی دین و بی اطّلاع از حقایق علمی دین الهی، معرّفی کرده و ابن سینا را متهم به سرقت علمی وسیع از کتب دانشمندان گمنام شیعه کرده است… او به تبعیّت از اینشتاین و آیت الله بروجردی، میگوید: فلسفه یک “خیال پردازی مُلحِدانه” است نه یک “علم خداپسندانه”!…

21) زرتشت گرایی و عواقب وخیم آن برای ایران، که آن را برای برادرش محمّد رضا شاه نوشته و به اولیای امور گوشزد میکند که خطر زرتشتیان برای ایران و اسلام، بسیار بیشتر از خطر یهود و مسیحیّت و کمونیسم و بهائیّت است؛ زیرا زرتشتیان با بهره گیری از تعصّب نژادی و نژادپرستی ایرانی، جوانان ما را به گمراهی و خرافه پرستی مجدّد سوق میدهند… چیزی که بیش از همه چیز در این کتاب، حائز اهمّیّت است، اینست که حمیدرضا به تمامی اتهامات و شایعات زشت فساد اخلاقی که زرتشتیان و زرتشتی گرایان و بهائیان و کمونیستها علیه شخص او جعل و منتشر کرده بودند، با مَتانـَت تمام پاسخ گفته و آن مفاسد اخلاقی را لایق خود آنها و خانواده هاشان میداند؛ از جمله مینویسد: ((… در عُنفوان شـَباب (=آغاز جوانی) چون شهوت مرا بی تاب ساخته بود، به مُتعَه (=ازدواج موقت) روآوردم و بسیار به این طریقت مرضیّۀ مشروعه با رعایت شرائط شرعیّۀ آن شائق و عامل بودم؛ لکن اکنون این جماعت (زرتشتی گرایان و…) مرا به سوابق زنا و فساد اخلاقی دیگری متهم ساخته و دروغها علیه حیثیّت اینجانب منتشر ساخته اند تا ضرب شستی باشد به من که دیگر چیزی علیه ایشان ننویسم و اسلام و تشیّع را تبلیغ ننمایم… خداوندا اگر حمیدرضا زناکار یا شرابخوار یا فاسد است خود او را هدایت کن و بیامرز و گرنه بعوض هر اتهام و شایعۀ زشت که به من نسبت دهند، هزاران هزار لعنت بر ایشان فرو فرست…)). باری، به نظر من(=کابوک) این یکی از زشت ترین انواع ترور شخصیّت است که افراد مُغرض علیه حمید رضا پهلوی اِعمال داشتند…

22) شطرنج، عامل کندی ذهن است، نه عامل پرورش فکر، او در این رساله، مبتنی بر تحقیقات اینشتاین، بیان میدارد که بازی شطرنج و نظائرش – مثل تخته نرد و دیگر انواع آلات قِمار – برعکس آنچه که معروفست و تصوّر میشود، نه تنها عامل تقویت هوش نیست بلکه عامل کند ذهنی و عقب افتادگی فکری و کندی سرعت تفکر است؛ او دلائل طبّی فراوانی بر این موضوع ارائه داده؛ از جمله آنکه: خود هیئت چهارخانه ای مثل کاغذهای شطرنجی شکل، عامل چشم درد و خستگی اعصاب بینایی و متعاقب آن خستگی مغز و نیروی تفکر است و اساساً چهارخانه ها نوعی تشنج و گیجی در مغز انسان پدید می آورند و از مصادیق بارز آن اینست که هر وقت حالت تهوّع یا سردرد یا سرگیجه داریم، با نگاه کردن به پیراهن چهارخانۀ دیگران سردرد و تهوّع و یا سرگیجۀ ما ناگهان شدیدتر میشود… و زنبورها نیز از دیدن پارچۀ چهارخانه خشمگین میشوند…

23) شعر نو، مظهر عجز و ناتوانی شاعر، که در این اثر، همچون شادروان دکتر مهدی حمیدی شیرازی و دیگر مخالفان بنیادین شعر نو، این سبک شعری را بدعتی از نیما یوشیج دانسته که چون ناتوانی خود را در تنظیم وزن و قافیه می دیده، آن را از خود درآورده است… حمیدرضا نیز میگوید: ((…هر چیز در این طبیعت، دارای لنگه و جفتی متناسب با خود است؛ از پروتون و الکترون چرخان گرفته، تا دو چشم و ابروان و دو دست انسان، و دو دوست یکدل و یک زبان، و زمین و فلک گردان، و خورشید و ماه تابان و… و شعر نو خِلاف این نظام طبیعی است و چندش آور است و در حقیقت، شعرنو بیشتر نوعی تدَلـّـُل (=لوس بازی) و تصَبّی (= بچه بازی) است، تا شاعری!!…))؛ و میگوید: ((…از دیگر مصائب و بدبختیهای ادبی این زمان آنستکه هر کودک و نوجوان، و هر بیسواد و بی اطلاع از دقایق و ظرائف فنون بلاغت، و حقایق و طرائف(=قواعد ارزشمند و کمیاب) علم عَروض(=وزن شعر) و فـَصاحَت، شاعر میشود و دیوان چاپ میکند!!…)) و خِطاب به آنانکه شاعران شعر نو را تشویق میکنند، این بیت را می آورد:

آه! آه! از دست صرّافان گوهرناشناس!

هر زمان، خرمهره را با دُرّ برابر میکنند!!

24) عِلل و عوامل انحطاط اخلاقی و بی ادبی کودکان و نوجوانان و جوانان عصر ما، که در آن مهمترین علت را – پس از رواج بی دینی یا ضعف اعتقادات دینی خانواده ها – “کودک سالاری” Child Democracy دانسته که ناشی از همان “زن سالاری” (Feminism) و پیروی از عواطف زنانه در تربیت کودکان است… و تنبیه بدنی را برای کودکان – در حدّ لازم و متعادل آن – توسّط پدر و مادر و معلـّمین، بسیار ضروری میداند…؛ که این رساله سبب اعتراض برخی ناآگاهان به حمیدرضا شد… حمید رضا در این اثر ثابت میکند که آمارها و آزمایشات روانشناسان غربی و اغلب معاصران ما، مبتنی بر همان عواطف زنانه و غیر واقع بینانه است و آمار و

  انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 1115

برچسب های مهم

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

⚡ این پکیج دربهمن سال 1402 آپدیت شد⚡ ✨ با پول یک چیپس و پفک صاحب کسب و کار پردرآمد شوید✨ فقط تا مدت محدود سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

یکی از مراحل عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو، شناخت محل دقیق پایه ها و تست سیم و یا قطعه مربوطه می باشد بدین منظور تعمیرکاران از کتابچه ها و نقشه های متعددی استفاده می کنند در اختیار داشتن چنین نقشه هایی نیازمند صرف هزینه و مطالعه کتابهای تعمیراتی ... ...

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی به همراه جزوه + خلاصه نکات به همراه نکات مهم و ... ...

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11)   دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم لطفا جهت دانلود فایل عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط شما در صورت به ... ...

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف با فرمتmp3  کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی از دکتر علی اکبر سیف یکی از کتاب هایی است که شما را با مفاهیم و اصطلاحات مهم حوزه های سنجش اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی آشنا می کند .دانشجویان و اساتید و ... ...

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود کتاب"صدای خود را آزاد کنید" نوشته : راجر لاو pdf+فایلهای صوتی تمرینی همراه کتاب با یادگیری تکنیکهای ساده راجر لاو هر کسی می تواند صاحب صدایی قوی برای صحبت کردن و صوتی زیبا برای خواندن شود. او با نظریه انقلابی و ارائه مفهوم صدای میانی،شما را به دنیای جدیدی از ... ...

دانلود  نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود pdf رایگان نمونه سوالات icdl با جواب، برای داوطلبانی که به دنبال آمادگی برای آزمون icdl هستند، بسیار مفید است. این فایلها حاوی بیش از 1500 سوال در موضوعات مختلفی از جمله کار با ویندوز، صفحه‌آرایی، اکسل، اکسس و… است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ... ...

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache   اگر با زبان آلمانی سرو کار دارید و تحقیق کرده باشید، حتما اسم موسسه Langenscheidt را شنیده اید. این دیکشنری که تقریبا تمام دبیران زبان آلمانی به بی نظیر بودن این دیکشنری هم عقیده هستند، دارای یکی از گسترده ترین دایره ... ...

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون و پرورش نیروهای درون

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون و پرورش نیروهای درون

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون که به شما فعال کردن چاکرا ، کندالینی ، انرژی درمانی ، قدرت پرانا و خیلی آموزش های فوق العاده دیگر که در ادامه معرفی خواهند شد آموزش داده خواهد شد. شما با دو کتاب "انرژی درون" با 500 صفحه و "پرورش نیروهای درون" با 150 صفحه می باشند آشنا خواهید ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما