تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 409
  • بازدید دیروز : 2751
  • بازدید کل : 10470032

در دیدار کری و سران عرب خلیج فارس چه گذشت؟ / تمام فکر و ذکر شیوخ خلیج فارس، ایران است


نیویورک تایمز نوشت: با گذشت یک سال از توافق هسته ای رهبران کشورهای عربی همچنان نزد آمریکا گلایه می کنند که ایران به آزمایش های موشکی خود ادامه داده، به یمن سلاح می فرستد و فعالیت خود در سوریه را افزایش داده است.

 
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، این نشریه آمریکایی آورده است: جان کری روز گذشته برای ملاقات با رهبران کشورهای عرب منطقه وارد منامه در بحرین شد. هدف از این ملاقات اطمینان بخشی به کشورهای عربی در زمینه برنامه های جدید دفاع موشکی و سایبری از آن ها برابر ایران می باشد. اما دیپلمات های کشورهای عربی به ویژه وزیر خارجه امارات از افزایش قدرت ایران به شدت عصبانی بوده و ایران را از همیشه خطرناک تر توصیف کرده اند.
 
اما به نظر کری ایران بدون سوخت هسته ای و توانایی تولید بیشتر قدرت تهدید بسیار کمتری دارد و چالش اصلی را دست یابی به سلاح هسته ای عنوان کرد.
 
از سوی دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در این ملاقات نگرانی خود را از این موضوع ابراز کردند که با وجود رفع تهدید هسته ای فعالیت های ایران همه جا بیشتر شده است.
وزیر خارجه بحرین، شیخ خالد بن احمد الخلیفه، در کنفرانس مشترک خبری با کری گفت: برنامه موشکی ایران با حمایت کامل رهبران آن به سرعت در حال پیش رفتن است، و می بینیم مداخلات توسعه طلبانه ایران همچنان بدون کاهش ادامه دارد.
 
کری در مورد شرایط پس از توافق هسته ای گفت: کسی انتظار نداشت چالش های دیگری که می دانیم وجود دارند ناگهان از بین می روند.
 
جان کری که برای فراهم سازی مقدمات ملاقات اوباما از عربستان در ماه جاری با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس گفتگو می کرد، در پاسخ نگرانی های آن ها گفت آمریکا به برداشتن تحریم های اقتصادی علیه ایران مطابق توافق انجام شده ادامه می دهد، اما تحریم های جدیدی برای مقابله با آزمایش های موشکی ایران اعمال خواهد کرد که در شورای امنیت در حال بررسی است.
 
دیپلمات ها نسبت به توانایی آمریکا برای قانع کردن شورای امنیت تردید دارند. همین حالا روسیه اعلام کرده شاید آزمایش های موشکی روح قطعنامه 2231 که پس از توافق ایران صادر شده را نقض کرده باشد، اما آن ها همچنان می توانند در چارچوب معنای دقیق کلمات این قطعنامه به فعالیت خود ادامه دهند.
 
در واقع هم در قطعنامه های گذشته که ایران مرتبا نادیده می گرفت آمده بود: ایران نمی تواند هیچ فعالیتی مربوط به موشک های بالستیک داشته باشد. اما قطعنامه جدید که مذاکرات بر سر واژگان آن همزمان با به انجام رسیدن توافق هسته ای انجام شد رویکرد ضعیف تری را نشان می دهد. در این قطعنامه از ایران خواسته شده هیچ فعالیتی در زمینه موشک های بالستیکی که قادر به حمل تسلیحات هسته ای می باشد انجام ندهند.
 
مقامات ایران معتقدند زبان این قطعنامه غیرالزام آور است. آن ها همچنین اعتراضات خود را از این موضوع افزایش داده اند که شاهد مزایای برداشته شدن تحریم ها نیستند.
 
اما سوای جزئیات آزمایش های موشکی ایران، نارضایتی های اساسی میان واشنگتن و شرکای عربیش شکل گرفته که به سمت بی اعتمادی می رود. سعودی ها از خواندن مصاحبه اوباما با آتلانتیک بسیار شوکه و عصبانی شدند که در آن عربستان و دیگر کشورهای کوچک عربی متحد آن "مفت خور" هستند. هرچند این باور در میان دیپلمات های آمریکایی چیز تازه ای نبود، اما حتی کارکنان دفتر آقای کری هم از شنیدن آن از زبان رئیس جمهور آمریکا بهت زده شدند.
 
اوباما گفته بود عربستان و متحدان عربش باید راه موثری پیدا کنند تا منطقه را میان خود تقسیم کنند و به نوعی صلح سرد برسند. او این تفکر را که آمریکا باید همیشه در کنار عربستان باشد را رد کرد و گفت: این یعنی ما باید وارد منازعات آن ها شویم و از قدرت نظامی خود استفاده کنیم تا به آن ها پایان دهیم – و این نه در جهت منافع آمریکا است و نه خاورمیانه.
 
دونالد ترامپ از این هم فراتر رفته و در مصاحبه با نیویورک تایمز عربستان را تهدید کرده اگر همکاری بیشتری در جنگ با داعش نداشته باشد، نفت آن را تحریم می کند. هرچند دیپلمات های عرب در این گفتگوها گفتند تفاوت سخنرانی های انتخاباتی و سیاست را درک می کنند، اما اضافه کردند نظرات آقای ترامپ باعث شده نسبت به آینده روابط امنیتی تردید پیدا کنند.
 
با این همه شواهد چندانی در دست نیست که کشورهای عربی به دنبال توافق جدی برای رفع کاستی های دفاعی خود باشند. یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریک پیش از سفر کری اذعان کرده بود که با وجود همه گفتگوها برای ساخت سیستم دفاع موشکی منطقه ای، همچنان هیچ توافقی بر سر معماری این سیستم و محل قرارگیری رادارها و باطری های موشکی آن صورت نگرفته است.
 
گفتگوهای دیگری نیز در زمینه دفاع سایبری انجام گرفت، اما هیچ استراتژی کلی برای مقابله با حملات سایبری ایران به دست نیامد. فرمانده واحد سایبری آمریکا هفته گذشته در میان نمایندگان سنا گفت حملات سایبری ایران به آمریکا از زمان توافق هسته ای بسیار کم شده است، اما این حملات در منطقه به طور مرتب ادامه دارد.

  انتشار : ۲۱ فروردین ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1191
كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

⚡ این پکیج دربهمن سال 1402 آپدیت شد⚡ ✨ با پول یک چیپس و پفک صاحب کسب و کار پردرآمد شوید✨ فقط تا مدت محدود سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

یکی از مراحل عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو، شناخت محل دقیق پایه ها و تست سیم و یا قطعه مربوطه می باشد بدین منظور تعمیرکاران از کتابچه ها و نقشه های متعددی استفاده می کنند در اختیار داشتن چنین نقشه هایی نیازمند صرف هزینه و مطالعه کتابهای تعمیراتی ... ...

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی به همراه جزوه + خلاصه نکات به همراه نکات مهم و ... ...

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11)   دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم لطفا جهت دانلود فایل عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط شما در صورت به ... ...

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف با فرمتmp3  کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی از دکتر علی اکبر سیف یکی از کتاب هایی است که شما را با مفاهیم و اصطلاحات مهم حوزه های سنجش اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی آشنا می کند .دانشجویان و اساتید و ... ...

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود کتاب"صدای خود را آزاد کنید" نوشته : راجر لاو pdf+فایلهای صوتی تمرینی همراه کتاب با یادگیری تکنیکهای ساده راجر لاو هر کسی می تواند صاحب صدایی قوی برای صحبت کردن و صوتی زیبا برای خواندن شود. او با نظریه انقلابی و ارائه مفهوم صدای میانی،شما را به دنیای جدیدی از ... ...

دانلود  نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود pdf رایگان نمونه سوالات icdl با جواب، برای داوطلبانی که به دنبال آمادگی برای آزمون icdl هستند، بسیار مفید است. این فایلها حاوی بیش از 1500 سوال در موضوعات مختلفی از جمله کار با ویندوز، صفحه‌آرایی، اکسل، اکسس و… است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ... ...

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache   اگر با زبان آلمانی سرو کار دارید و تحقیق کرده باشید، حتما اسم موسسه Langenscheidt را شنیده اید. این دیکشنری که تقریبا تمام دبیران زبان آلمانی به بی نظیر بودن این دیکشنری هم عقیده هستند، دارای یکی از گسترده ترین دایره ... ...

دانلود کتاب صوتی ترک آسان سیگار

دانلود کتاب صوتی ترک آسان سیگار

عنوان کتاب: ترک آسان سیگار نویسنده: آلن کار مترجم: کاوس نویدان گوینده: علی همت مومیوند فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 17 حجم کل فایل ها: 100 مگابایت مدت زمان پخش: 9ساعت و 3 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی ترک آسان سیگار نوشته‌ی آلن کار، پرفروش‌ترین ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما