این کتاب گاو بنفش "purple cow" نسخه اصلی و به زبان انگلیسی می باشد.
کتاب گاو بنفش، اثری است از ست گودین، نویسنده و وبلاگ نویس سرشناس حوزه بازاریابی و برندسازی. این کتاب به اهمیت و روش های متمایزسازی برند می پردازد. راهکارهایی که “چشمگیر کردن” برند را در راستای جلب نظر و توصیه های کلامی مردم به کار می گیرد.
چه کسی گوش می دهد؟
من محکوم به کمی مبالغه هستم. از مسائلی که در مورد صنعت تلویزیون و مرگ همه ی رسانه های همگانی عنوان کرده ام، این نتیجه ممکن است گرفته شود که تبلیغات دیگر کارساز نیست و اینکه همه ی مصرف کنندگان، همه ی تبلیغات را نادیده می گیرند و از آن ها دوری می کنند.
مشخص است که اینگونه نیست. آگهی ها موثرند؛ اما نه به مقداری که پیش تر بودند و نه به همان نسبت “تاثیر-هزینه”.
تبلیغات، هنوز باعث جلب توجه و فروش می شوند. تبلیغات هدفمند، از نسبت “تاثیر-هزینه” ی بالاتری برخوردارند. با این حال بیشتر تبلیغات و تلاش های بازاریابی، هیچ هدفی ندارند. آنها مانند طوفانی هستند که از میان یک بازار عبور می کنند، با همه به شکل یکسانی برخورد می کنند؛ بدون توجه به این که مخاطبین چه کسانی هستند و چه می خواهند. انرژی و پول بسیار زیادی تلف می شود، آنقدر زیاد که به آسانی می توان عنوان کرد که تبلیغات موثر نیستند. بله! این طوفان شما را از تلاش برای حرکت از چپ به راست منحنی می رهاند. گاهی اوقات همه بازار به چیزی که شما نیاز به آن را تشخیص داده اید و می دانید که برای شنیدن آن اشتیاق وجود دارد، متمایل می شوند. کلمه ی کلیدی در این جا “گاهی اوقات” است.
“گاهی اوقات” شکل مورد پسند ِ “به ندرت” است – این طوفان آن قدر “به ندرت” موثر است که می توان گفت “بی فایده” است، زیرا قسمت عمده ی تبلیغات، صرف کسانی می شود که در بازار حضور ندارند و به نظر نمی رسد به دوستان و همکاران خود بگویند که به چه چیزهای جدیدی برخورده اند.
مبلغ واقعی 127,840 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 63,920 تومان
برچسب های مهم
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا