آمار بازدید

  • بازدید امروز : 350
  • بازدید دیروز : 2821
  • بازدید کل : 952255

پیوند ها

تحقیق درباره اثرات ورزش بر سلامتي بدن


تحقیق درباره اثرات ورزش بر سلامتي بدن

فهرست

مقدمه

ورزش يكي از عوامل اساسي كنترل قند خون:

چرا بايد ورزش كنيم؟

براي شروع چه كاري انجام دهيد؟

افراد ديابتي چه نوع فعاليتهايي را مي‏توانند انجام دهند؟

قبل از آنكه شروع به ورزش كنيد، وضعيت سلامت خود را كنترل نمائيد.

نكاتي براي پياده روي:

دوچرخه سواري:

ورزشهاي كششي (تحمل كننده وزن، عادي):

فعاليت زندگي :

چه موقع بايد ورزش را قطع كنيم؟

چه لباسي براي ورزش مناسب است؟

نقش ورزش در پيشگيري از پوكي استخوان :

پنج گروه ورزش در نظر گرفته شده است:

توصيه‏هاي لازم به هنگام ورزش :

چه مدت و چگونه بايد ورزش كرد؟

سرد كردن يا شل كردن بدن :

نقش تغذيه در انجام ورزش:

توصيه هاي لازم در اين زمينه:

کربوهيدرات ها:

پروتئين ها:

آب و مايعات:

چند توصيه براي رساندن آب کافي به بدن

بدست آوردن وزن مناسب براي مسابقات:

نقش ورزش دردرمان استئوپروز :

تمرينات ايستاده :

تمرينات در بستر :

تعريف سلامت روان:

تأثير ورزش در سلامت روان:

چگونگي مبارزه با بيماري رواني:

منابع و ماخذ :

بدون شک می توان گفت اگر ورزش در زندگی ما نقش و اهمیت خودش را پیدا کند و برای آن برنامه داشته باشیم، این عارضه‌های ناخوشایند شاید از بین بروند یا کم رنگ تر شوند. زیرا شخص ورزشکار معمولاً سیگاری نمی‌باشد، به تغذیه سالم اهمیت می دهد، از اعصاب آرام تری برخوردار است، انرژی خود را درست مصرف می کند و کمتر اهل خشونت و عصبانیت است. افزون بر این اثرات مثبت ورزش بیش از این است زیرا ورزش باعث زیاد شدن توده عضلانی بدن و مصرف بیشتر انرژی نیز می شود. تمرینات مرتب و منظم ورزشی باعث کم شدن چربی می‌شود و نمی گذارد چاق و بیمار شوید. انرژی مصرفی روزانه با ورزش و زیادشدن توده عضلانی افزایش می یابد. ورزش پیر شدن و سالمندی را به تاخیر می اندازد و باعث حفظ تناسب اندام و زیبایی بدن افراد می شود، از پوکی استخوان جلوگیری می کند و سبب تقویت سیستم اسکلتی بدن می‌گردد. در ضمن ورزش به مصرف مستقیم اسیدهای چرب می‌انجامد، روش مطمئن و مناسب درمان چاقی و پیشگیری از برگشت آن است، زیرا عضلاتی که تحت تأثیر فعالیت ورزشی‌اند بدون نیاز به انسولین انرژی خود را علاوه بر گلوکز (نوعی قند مورد مصرف بافت ها و سلول های بدن) از اسیدهای چرب تامین می کنند. ورزش حتی برای بیمارانی که به مرض قند (دیابت) مبتلا می‌باشند مفید است. ورزش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، عروقی و سکته های مغزی را کاهش می دهد. ورزش باعث زیاد شدن مقدار گردش خون موثر در بدن می شود و از لخته شدن خون درسیاهرگ عمقی پا جلوگیری می‌کند و دستگاه قلبی عروقی و دستگاه تنفس و ایمنی بدن را تقویت می‌نماید. همچنین اثرات مثبت ورزش بر دستگاه گوارش را نباید نادیده گرفت. افزون بر این ورزش از افسردگی پیشگیری می‌کند، روحیه فرد را بالا می‌برد و در زندگی خانوادگی و اجتماعی و در شغل افراد تاثیرات سازنده‌ای‌ دارد. تجربه نشان داده است یک‌ شخص سالم و تندرست معمولاً از موقعیت و پیشرفت شغلی بهتری نسبت به افراد چاق و کند برخوردار است. در غایت ورزش از مبتلاشدن به آلودگی های اجتماعی، مثل سیگار کشیدن، مواد مخدر و ... جلوگیری می‌کند، ذهن را تقویت می نماید .


مبلغ واقعی 5,700 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 5,130 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

https://www.telegram.me/shiftyourlife
" فروشگاهی از 4KIA "

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما