تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2484
  • بازدید دیروز : 2303
  • بازدید کل : 10429169

مقاله ی فرصت کارآفرینی چیست ؟


مقاله ی فرصت کارآفرینی چیست ؟

نام مقاله : مقاله ی فرصت کارآفرینی چیست ؟

تعداد صفحات : 22 صفحه

فرمت فایل : پی دی اف PDF


مقاله ای در ارتباط با کارآفرینی با موضوع فرصت کارآفرینی چیست ؟ با قالب پی دی اف که در ادامه به بخشی از مطالب موجود در این فایل می پردازیم .


درباره ی فایل :

 

چکيده:
در اين مقاله تلاش شده است تا مفهوم فرصت به عنوان جوهره و عنصر اصلی در فرايند کارآفرينی تبيين گردد . برای اين منظور تعريف فرصت، الگوهای کشف فرصت ، نيروهای مولد فرصت و چارچوبهای ارزيابی فرصت مورد توجه قرار گرفته اند.در پايان نيز با جمع بندی مباحث صورت گرفته برخی نکات برای لحاظ شدن در دورههای آموزش کارآفرينی ارائه شده اند .

:Abstract

Opportunity is the core of entrepreneurship. In this paper definition of
opportunity, opportunity generating forces, competing models of
opportunity research and theoretical frameworks of opportunity evaluation
are discussed and recommendations are given for entrepreneurship
.trainers

کليد واژگان:

کارآفرينی، کشف فرصت، جستجوی فرصت، خلق فرصت، نيروهای مولد فرصت ، ارزيابی فرصت

:Keywords

Entrepreneurship, Opportunity Recognition, Opportunity Search, Opportunity Creation, Opportunity Generation Forces, Opportunity Evaluation

جوهره کارآفرينی

هر علمی نياز دارد تا مرزهای خود را با ساير علوم مشخص سازد. در حوزه کارآفرينی نيز اين تفکيک مورد تاکيد قرار داشته است.به باور بسياری از محققين آنچه تحقيقات کارآفرينی را از ساير مطالعات در حوزه های مختلفی علمی نظير مديريت متمايز می سازد، توجه و تأکيد بر پژوهش در خصوص فرصتهای کشف شده توسط کارآفرينان است.

کارآفرينی شامل همه فعاليتها و اقدامات مرتبط با درک و فهم فرصتها و تاسيس سازمانی برای بهره برداری از اين فرصتها است. بنابراين تشخيص و بهره برداری از فرصتها موضوع اصلی و جوهره علم کارآفرينی دانسته شده است. در واقع بدون مطالعه مکانيزمها و عوامل مؤثر بر زايش و بالندگی فرصتهای کارآفرينی نمی توان به فهم دقيقی از کليت کارآفرينی دست يافت.

بدون فرصت، کارآفرينی معنا نداشته و بنابراين مفهوم فرصت بايستی در کانون و مرکز پژوهشهای کارآفرينی قرار داشته باشند. ٥ همين مطلب توسط محققين ديگر نيز مورد تأکيد قرار داشته است.

تعريف فرصت :

 

فرصت که در لغتنامه دهخدا مترادف با موقع و مجال است، به شرايط و موقعيت هائی اطلاق می گردد که می تواند به پيشرفت و توسعه منجر گردد.با اين وجود تلاش زيادی توسط محققين کارآفرينی صورت گرفته است تا جنبه های بيشتری از اين مفهوم روشن تر گردند.

در طی سالهای گذشته تعاريف متعددی توسط محققين مختلف برای تبيين فرصت کارآفرينی ارائه شده اند. برخی از اين تعاريف عبارتند از :

- فرصت عبارت از امکانپذيری تأسيس يک شرکت جديد و يا بهبود موقعيت يک شرکت موجود است که در هر دو حالت به پتانسيل جديدی از کسب سود منجر گردد.

- فرصت در مقابل تهديد معنی پيدا می کند. فرصت به موقعيتهائی اطلاق می گردد که اولاً قابل کنترل توسط فرد باشند و ثانياً اين موقعيت ها پی آمدهای مثبتی برای فرد به همراه داشته باشند.در مقابل تهديد به هر موقعيت غير قابل کنترل با پ یآمدهای منفی اطلاق می گردد.

- فرصت پديده ای وابسته به شرايط محيطی است. افراد الگوی ذهنی فرصت و تهديد را همواره با خود داشته و اينکه يک موقعيت مشخص را بعنوان فرصت يا تهديد تشخيص دهند بستگی به سرعت فعال شدن هر يک از ٢ الگوی ذهنی مذکور دارد. در عين حال سرعت فعال شدن هر يک از ٢ الگوی ذهنی بستگی به علائم و اطلاعاتی دارد که از محيط دريافت می گردد.

و .....


مقاله ی فرصت کارآفرینی چیست ؟

مشاهده و دریافت سایر مقالات در زمینه ی اقتصاد و مدیریت با کلیک بر روی همین متن

مشاهده و دریافت کتاب های اقتصادی و مدیریتی


دریافت فایل بلافاصله پس از پرداخت

تخفیف ویژه به مدت محدود

با 50% تخفیف ویژه


مبلغ واقعی 23,040 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 11,520 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 930

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما