تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2712
  • بازدید دیروز : 2751
  • بازدید کل : 10472335

دانلود فرهنگ جغرافيايي اردبيل (دايره المعارف اردبيل)


دانلود فرهنگ جغرافيايي اردبيل (دايره المعارف  اردبيل)

اردبيل يكي از كلان شهر هاي ايران مي باشد كه در بخش شمال غربي قرار گرفته است اين شهر قبلا مركز اذربايجان بوده است اهميت اين شهر به دليل استقرار شاه هاي ايراني به ويژه صفويان در اين قسمت مي باشد در كتاب ارايه شده به طور كامل به بررسي شرايط جغرافيايي و فرهنگي اردبيل مي پردازد.

بخشي از كتاب:

ائو اوغلو
ازعشایروطوایف منطقه خلخال که قبل ازاجراي برنامه اسکان اجباري عشایر(تاختاقاپو)درآن زندگی آذربایجان غربی « خوي » در شهرستان « ائو اوغلو » می کردند.به نظرمی رسد که اهالی این طایفه از منطقه که امروزه یکی از بخش هاي این شهرستان به شمار می رود به خلخال مهاجرت کرده و در آن سکنی گزیده اند.آق داغ و دامنه هاي آن در بخش خورش رستم محل ییلاق و روستاي برندق وحومه آن محل قشلاق این طایفه بود. امروزه معروفترین محل استقرار این طایفه روستاي سوجهرود می باشد.

ائوقاباغی- تپه تاریخی
تپه ائوقاباغی در روستاي شیلوه از دهستان اجارود شرقی بخش موران شهرستان گرمی واقع شده است. این اثر که مربوط به دوره اشکانیان - سده 4 تا 6 هجري قمري- است در تاریخ 12 دي 1386 با شماره ثبت 20391 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اباذر
ازآبادیهاي دهستان یورتچوي شرقی ازتوابع بخش کورائیم شهرستان نیر که درسمت شمال شرقی دهستان قراردارد و ازشمال با دهستان رضاقلی قشلاقی، از شرق با دهستان کورائیم و ازغرب با روستاي ساقیزچی مجاورت دارد و درسال 1390 تعداد 39 خانوارسکنه و 101 نفر جمعیت داشته است

اباذر- دهکده صخره اي
دهکده تاریخی اباذردرفاصله 9.5 کیلومتري جنوب شهر نیر و 1.5 کیلومتري روستاي فعلی اباذر قرار دارد این دهکده گرچه در پشت تپه نه چندان مرتفعی قرار گرفته ، اما به دلیل استفاده مناسب از عوارض طبیعی حتی تا چند قدمی آن نیز قابل رویت نیست ودرچنان مکان مخفی ومطمئنی ساخته شده که داراي موقعیت تدافعی خاصی باشد دهکده صخره اي اباذر از ترکیب 13 واحد یا فضاي معماري تشکیل شده است که هر واحد بطور مستقل در دامنه یا شیب صخره ، رو به جنوب کنده شده اند. بعضی
از واحدها به صورت منفرد وتعدادي دیگر با توجه به عملکردشان متشکل ازچندین قسمت هستند. علاوه بر این در جلوي هرفضاي صخره اي بقایاي دیوارهاي سنگی به چشم می خوردکه قطرهر کدام به یک مترمی رسد. اغلب آثارمعماري صخره اي این دهکده داراي دریچه هاي نورگیرسقفی براي روشنایی فضاي داخلی می باشند. آثار تاریخی بدست آمده در این دهکده به دوره هاي قبل ازاسلام و اوایل دوره اسلامی مرتبط می باشند. راه رسیدن به دهکده تاریخی اباذر ازکنار آبگرم ساقیزچی میگذرد. جاده مواصلاتی ساقیزچی در مکانی موسوم به لانه اژدها درنزدیکی دهکده ساقیزچی، دو شاخه می شود

بزرگترين سايت محصولات دانلودي با پايينترين قيمت و بالاترين كيفيت و تضمين محصولات و پشتيباني 24 ساعته

 

براي موفقيت در كار و زندگي به ما بپيونديد

کانال قدرت پرواز

در صورت داشتن هر گونه سوال -انتقاد و پیشنهاد با ادمین این کانال در ارتباط باشید

-------

توجه:برخي از بانك ها مانند بانك ملي از تراكنش هاي مالي كمتر از 5000 هزارتومان پشتيباني نمي كنند براي حل اين مشكل مي توانيد از دو روش زير استفاده نماييد :

1.خريد خود را با حسابي غير از حساب بانك ملي انجام دهيد.
2.مبلغ را به صورت كارت به كارت به شماره ي كارت 6037694044665101 به نام غلامرضا جعفري نزد بانك سپه واريز نموده سپس از طريق ايميل ketab4u313@gmail.com يا شماره ي تلگرام 09142113398 اعلام فرموده تا فايل را در كمتر از دو ساعت دريافت نماييد.


مبلغ واقعی 23,400 تومان    55% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 10,530 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما