تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2815
  • بازدید دیروز : 2303
  • بازدید کل : 10429500

ترامپ و کلینتون در "سه شنبه بزرگ" کار را تمام می‌کنند؟


ترامپ و کلینتون در "سه شنبه بزرگ" کار را تمام می‌کنند؟

عصر ایران؛ حسین هوشمند- انتخابات مقدماتی دموکرات ها برای ریاست جمهوری سال 2016 شنبه شب گذشته به چهارمین ایستگاه خودش در "کارولاینای جنوبی" رسید. ایالتی که هیلاری کلینتون توانست پیروزی مقتدرانه ای در آن علیه برنی سندرز به دست بیاورد.

کارولاینای جنوبی به عنوان ایالتی جنوبی و با سیاهپوستان پرشمار همان ایالتی است که در انتخابات سال 2008 پیشتازی اولیه باراک اوباما علیه هیلاری کلینتون را شتاب بخشید. این ایالت امسال هم نقش مشابهی را ایفا کرد.

نتایج کارولاینای جنوبی

کلینتون با برتری قاطعانه ای که توانست در کارولاینای جنوبی به دست بیاورد فاصله اش با سندرز را افزایش داد و شانس خود را برای تصدی نامزدی نهایی دموکرات ها بیشتر کرد. در اين ايالت 369.526 دموكرات در انتخابات شركت كردند كه در ادامه نتایج انتخابات مقدماتی دموکرات ها در کارولاینای جنوبی را مشاهده می کنید.

رتبه

كانديدا

تعداد آرا

درصد آرا

1

هيلاري كلينتون

271.514

73.5

2

برني سندرز

95.977

26

 

این میزان فاصله، بهترین نتیجه ای است که هیلاری کلینتون تاکنون در مقابل سندرز به دست آورده است. كلينتون در اين ايالت 43 نماينده حزبي و سندرز 14 نماينده به دست آورد.

ترامپ و کیلینتون در سه شنبه بزرگ کار را تمام می‌کنند؟

منظور از نماینده حزبی (Delegates) مقامات حزبي ايالتي هستند كه با توجه به آراي به دست آمده نامزدها ميان آنها تقسيم مي شود و در كنوانسيون حزب به آن شخص راي مي دهند و مجموع همين نمايندگان حزبي است كه موجب نهايي شدن انتخاب يك كانديدا مي شود.

در جبهه دموکرات ها هر کاندیدایی که به عدد 2383 نماینده حزبی دست پیدا کند، نامزدی اش را قطعی کرده است. کلینتون تاکنون 544 نماینده حزبی به دست آورده و سندرز 85 نماینده به دست آورده است.

دلیل پیشتازی کلینتون به خاطر وجود نمایندگان ارشد حزبی (Super Delegates) است که شامل مقامات حزبی، فرمانداران، سناتورها و نمایندگان می شوند. به خاطر حمایت اکثریت مقامات حزبی از کلینتون وی توانسته است فاصله اش را با سندرز تا حدی افزایش دهد که نگرانی ای از به خطر افتادن موقعیتش برای نامزدی حزب نداشته باشد.

تحلیل رای دهندگان

اطلاعات به دست آمده از صندوق های رای كارولايناي جنوبي نشان می دهد 61 درصد رای دهندگان زن و 39 درصد مرد بوده اند. که از این میان 68 درصد مردان و 79 درصد زنان به کلینتون رای داده اند. افراد 17 تا 29 ساله، 15 درصد رای دهندگان، 30 تا 44 ساله، 20 درصد، 45 تا 64 ساله، 47 درصد و افراد بالای 65 سال، 19 درصد رای دهندگان را تشکیل داده اند.

از این میان 54 درصد 17 تا 29 ساله ها به سندرز رای داده اند و به ترتیب 75 درصد، 77 درصد و 88 درصد دیگر گروه های سنی به کلینتون رای داده اند. 61 درصد رای دهندگان سیاهپوست و 35 درصد سفیدپوست بودند.

از این میان 54 درصد سفیدپوست ها و 86 درصد سیاهپوستان به کلینتون رای داده اند. 60 درصد رای دهندگان فاقد مدرک دانشگاهی و 40 درصد دارای مدرک دانشگاهی بودند که 77 درصد و 70 درصد آنان به کلینتون رای داده اند.

مهمترین موضوعات از دید رای دهندگان دموکرات کارولاینای جنوبی اقتصاد و شغل با 44 درصد، بیمه درمانی با 21 درصد، نابرابری درآمدی با 21 درصد و تروریسم با 10 درصد است.

74 درصد از مردم معتقدند که سیاست های رئیس جمهور اوباما باید ادامه پیدا کند که 81 درصد از این افراد به کلینتون رای داده اند و 16 درصد هم گفته اند سیاستی لیبرال تر از دولت اوباما باید پی گرفته شود که 55 درصد از این افراد به سندرز رای داده اند.

59 درصد از دموکرات ها در خانه اسلحه ندارند و 41 درصد در خانه شان اسلحه دارند. 81 درصد از مردم کارولاینای جنوبی خواهان کاهش خشونت های مربوط به اسلحه هستند و 16 درصد خواهان حفظ حقوق مالکین اسلحه هستند.

پیشتازی کلینتون و ناامیدی سندرز

همان عاملی که در سال 2008 موجب پیروزی اوباما در انتخابات مقدماتی کارولاینای جنوبی شد، این بار به کمک کلینتون آمد.

سیاهپوستان با در اختیار داشتن 61 درصد آرای شرکت کنندگان در انتخابات موجب پیروزی قاطعانه کلینتون شدند. سندرز برخلاف جوانان نتوانسته آرای اقلیت های نژادی به ویژه سیاهپوستان را به خودش جلب کند.

کلینتون توانسته بود حمایت یکی از سیاهپوستان معروف ایالت یعنی نماینده جیمز کلایبرن را به دست بیاورد و این مسئله به وی برای جذب آرای سیاهپوستان کمک کرد. علاوه بر این کلینتون با وعده ادامه راه اوباما و این که با وی همکاری خواهد کرد توانست نظر مثبت سیاهپوستان را به خودش جلب کند.

پیروزی قاطعانه کلینتون و چشم انداز ایالت های پیش رو موجب شده است تا سندرز شانس چندانی برای پیروزی بر کلینتون نداشته باشد اما همچنان به رقابت ها ادامه خواهد داد.

مشاورین وی معتقدند که کلینتون با شکست در کارولاینای جنوبی در سال 2008 از رقابت ها کنار نکشید و به مبارزه با اوباما ادامه داد. از همین رو وی فعلاً به دنبال محک زدن شانس خودش در ایالت های همسو با خودش که بیشتر در مناطق شرقی قرار دارند، است.

پیش به سوی سه شنبه بزرگ

سه شنبه 1 مارس (امروز) در 12 ایالت، انتخابات مقدماتی برگزار می شود و به دلیل برگزاری همزمان انتخابات در چندین ایالت و اهمیت آن به سه شنبه بزرگ (Super Tuesday) معروف است. در این روز بیش از 1500 نماینده حزبی بین کاندیداها تقسیم می شود، به همین دلیل نقش مهمی در پیروزی کاندیدای نهایی ایفا می کند.

در سه شنبه بزرگ سال 2008 در جبهه دموکرات ها، کلینتون در 12 ایالت و اوباما در 11 ایالت به پیروزی دست یافت. 834 نماینده حزبی به کلینتون 847 نماینده به اوباما اختصاص یافتند. در سمت جمهوری خواهان هم جان مک کین 9 ایالت، میت رامنی 7 ایالت و مایک هاکبی 5 ایالت را از آن خود کردند. 511 نماینده حزبی به مک کین، 176 نماینده به رامنی و 147 نماینده به هاکبی تعلق یافت.

در سه شنبه بزرگ 2012، رامنی در 6 ایالت، ریک سنتورام در 3 ایالت و نیوت گینگریچ در 1 ایالت پیروز شدند. 225 نماینده حزبی به رامنی، 89 نماینده به سنتورام و 80 نماینده به گینگریچ اختصاص یافت.

در سه شنبه بزرگ امسال در ایالت های آلاباما، آرکانزاس، جورجیا، ماساچوست، مینه سوتا، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، ورمونت و ویرجینیا در هر دو حزب انتخابات برگزار می شود و در آلاسکا فقط برای جمهوری خواهان و در کلرادو برای دموکرات ها انتخابات برگزار می شود. کل نمایندگان حزبی متعلق به جمهوری خواهان در این ایالت ها 661 نماینده و برای دموکرات ها 865 نماینده خواهد بود.

در جبهه دموکرات ها به دلیل این که ایالت های آلاباما، آرکانزاس، جورجیا، اوکلاهما، تنسی، تگزاس و ویرجینیا دارای جمعیت قابل توجه سیاهپوست هستند و به همین دلیل کلینتون همانند کارولاینای جنوبی از شانس زیادی برای پیروزی در آنها برخوردار است. البته در ایالت های لیبرال و میانه رویی همچون ورمونت، مینه سوتا، ماساچوست و کلرادو، سندرز هم می تواند به نتایج امیدوار باشد. از همین رو وی تمرکز اصلی اش را در دو ایالت مینه سوتا و ماساچوست گذاشته است.

در جبهه جمهوری خواهان، ترامپ در ایالت های جنوبی که محافظه کار و مذهبی هستند شانس زیادی دارد ولی کروز هم می تواند در این ایالت ها با وی رقابت کند. از سوی دیگر در ایالت های میانه هم روبیو می تواند با ترامپ مبارزه کند.

نظرسنجی و پیش بینی

براساس اکثر نظرسنجی ها کلینتون و ترامپ کاندیداهای پیشتاز دو حزب از بیشترین شانس برای پیروزی در سه شنبه بزرگ برخوردار هستند. براساس مدل نیت سیلور، ترامپ در آلاباما شانسی 77 درصدی، در جورجیا 76 درصدی، در ماساچوست 93 درصدی، در اوکلاهما 49 درصدی، در تنسی 40 درصدی و در ویرجینیا 71 درصدی برای پیروزی دارد. کروز در تگزاس از شانسی 85 درصدی برخوردار است (چون سناتور همین ایالت است) و در تنسی هم از شانسی 21 درصدی برای پیروزی برخوردار است.

همچنین کلینتون در آرکانزاس از شانسی 98 درصدی، در جورجیا 99 درصدی، در ماساچوست 79 درصدی، در اوکلاهما 75 درصدی، در تنسی 99 درصدی، در تگزاس 99 درصدی و در ویرجینیا از شانسی 99 درصدی برای پیروزی برخوردار است. سندرز هم در ورمونت (ایالتی که در آن سناتور است) از شانسی 99 درصدی برای پیروزی برخوردار است.

به احتمال زیاد نتایج سه شنبه بزرگ موجب پایان یافتن کمپین های ناامید جان کیسیک و بن کارسون دیگر کاندیداهای جمهوری خواه خواهد شد. ترامپ و کلینتون با استفاده از فرصت سه شنبه بزرگ می توانند فاصله شان را با رقبا افزایش دهند و در مسیر نهایی شدن نامزدی شان پیش روند. باید تا سه شنبه شب منتظر ماند و دید در این 12 ایالت چه اتفاقی خواهد افتاد.

  انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 1261
كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

⚡ این پکیج دربهمن سال 1402 آپدیت شد⚡ ✨ با پول یک چیپس و پفک صاحب کسب و کار پردرآمد شوید✨ فقط تا مدت محدود سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

یکی از مراحل عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو، شناخت محل دقیق پایه ها و تست سیم و یا قطعه مربوطه می باشد بدین منظور تعمیرکاران از کتابچه ها و نقشه های متعددی استفاده می کنند در اختیار داشتن چنین نقشه هایی نیازمند صرف هزینه و مطالعه کتابهای تعمیراتی ... ...

دانلود درسنامه قلب نعمتی پور

دانلود درسنامه قلب نعمتی پور

  مشخصات نام کامل کتاب درسنامه: بیماری های قلب و عروق توضیحات بیشتر: از سری منابع اصلی دستیاری و...  حاوی 36 فصل مولف: دکتر ابراهیم نعمتی پور و با همکاری اساتید دانشگاه های علوم پزشکی کشور تعداد صفحات: 614 فرمت: PDF پی دی اف زبان: فارسی کیفیت: بسیار عالی سال ... ...

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11)   دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم لطفا جهت دانلود فایل عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط شما در صورت به ... ...

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی به همراه جزوه + خلاصه نکات به همراه نکات مهم و ... ...

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف با فرمتmp3  کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی از دکتر علی اکبر سیف یکی از کتاب هایی است که شما را با مفاهیم و اصطلاحات مهم حوزه های سنجش اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی آشنا می کند .دانشجویان و اساتید و ... ...

دانلود  نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود pdf رایگان نمونه سوالات icdl با جواب، برای داوطلبانی که به دنبال آمادگی برای آزمون icdl هستند، بسیار مفید است. این فایلها حاوی بیش از 1500 سوال در موضوعات مختلفی از جمله کار با ویندوز، صفحه‌آرایی، اکسل، اکسس و… است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ... ...

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود کتاب"صدای خود را آزاد کنید" نوشته : راجر لاو pdf+فایلهای صوتی تمرینی همراه کتاب با یادگیری تکنیکهای ساده راجر لاو هر کسی می تواند صاحب صدایی قوی برای صحبت کردن و صوتی زیبا برای خواندن شود. او با نظریه انقلابی و ارائه مفهوم صدای میانی،شما را به دنیای جدیدی از ... ...

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache   اگر با زبان آلمانی سرو کار دارید و تحقیق کرده باشید، حتما اسم موسسه Langenscheidt را شنیده اید. این دیکشنری که تقریبا تمام دبیران زبان آلمانی به بی نظیر بودن این دیکشنری هم عقیده هستند، دارای یکی از گسترده ترین دایره ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما