تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2156
  • بازدید دیروز : 2751
  • بازدید کل : 10471779

دانلود جزوه ی 80 نکته ی درس دین و زندگی برای کنکور


دانلود جزوه ی 80  نکته ی درس دین و زندگی برای کنکور

جزوه ی 80 نکته ی درس دین و زندگی برای کنکور

دارای نکات بسیار مهم از کتب دین و زندگی سال دوم و سوم و پیش دانشگاهی دوره ی دبیرستان

بخشی از جزوه:

۲۰ مورد از نکات دین و زندگی ۲

۱. پیام «هر یک از موجودات جهان دارای ساختار منظم ویژه‌ی خود است» از دقت در آیات شریفه‌ی «الذی خلق فسوی و الذی قدر فهدی»، «صنع الله الذی اتقن کل شیء» و «انا کل شیء خلقناه بقدر» مفهوم می‌گردد و بیان حضرت علی (ع) که می‌فرمایند: «خدای متعال همه‌ی مخلوقات را بر اساس مقیاس نظم مشخص و اندازه‌های مخصوص و متناسب با هر یک از آن مخلوقات آفرید» مبین همین مفهوم است. (درس ۱)

۲. پیام «وقتی به روابط مستحکم و نظم استوار جهان می‌نگریم درمی‌یابیم که جهان بر حق و درستی استوار است» از دقت در آیه‌ی شریفه‌ی «خلق الله السماوات و الارض بالحق» مفهوم می‌گردد. (درس ۱)

۳. پیام «هر یک از مخلوقات در بهترین شکل و ترکیب خلق شده‌اند و آن‌چه را لازمه‌ی رساندن آن‌ها به هدف بوده خداوند در خلقتشان قرار داده است» از دقت در آیه‌ی شریفه‌ی «خلق السماوات و الارض بالحق و صورکم فاحسن صورکم و الیه المصیر» به دست می‌آید و این‌که «همه‌ی مخلوقات تحت قانونمندی واحد الهی عمل می‌کنند و به سوی خداوند که مقصد نهایی آن‌هاست روان هستند» از دقت در آیه‌ی شریفه‌ی «افغیر دین الله یبغون و له اسلم من فی السماوات و الارض طوعاً و کرهاً و الیه یرجعون» مفهوم می‌گردد. (درس ۲)

۴. پیام آیه‌ی شریفه‌ی «فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه» در تقابل با آیه‌ی شریفه‌ی «لاتتبعوا خطوات الشیطان انه لکم عدوّ مبین انما یأمرکم بالسّوء و الفحشا و ان تقولوا علی الله مالاتعلمون» است. (لاتتبعوا ≠ فیتبعون) درس ۳)

۵. درک و دریافت حقایق و دوری از جهل و نادانی مربوط به قدرت عقل و تفکر و مسئول سرنوشت خویش بودن و دوری از شقاوت مربوط به قدرت اختیار و انتخاب از سرمایه‌ها و عوامل رشد انسان است. (درس ۳)

۶. مراحل خلقت اولیه‌ی انسان: ۱- نطفه، ۲- علقه، ۳- مضغه، ۴- عظاماً، ۵- لحماً است و عبارت شریفه‌ی «ثم انشأناه خلقاً آخر» به خلقت متفاوت بعد روحانی با بعد جسمانی اشاره دارد. (درس ۴)

۷. پاسخ به سؤال «آیا خداوند فقط همین دنیا را آفریده است؟» از دقت در آیات شریفه‌ی «ثم الله ینشی النشأه الاخره»، «انّ الدار الآخره لهی الحیوان»، «من امن بالله و الیوم الآخر» و «من اراد الآخره» مفهوم می‌شود. (درس ۵)

۸. در آیه‌ی شریفه‌ی «ام نجعل الذین امنوا و عملوا الصالحات کالمفسدین فی الارض» خداوند به صورت استفهام انکاری بیان می‌کند که مومنان صالح با مفسدان در زمین برابر نیستند و این لازمه‌ی عدل خداوند است. (درس ۶)

۹. «توفّاهم الملائکه ظالمی انفسهم»، «قالوا فیم کنتم»، «قالوا کنا مستضعفین فی الارض»، «فاولئک مأواهم جهنم»، «ساءت مصیراً»، «حاق بآل فرعون سوء العذاب»، «النار یعرضون علیها غدوا و عشیاً» بیانگر جهنم برزخی و «ادخلوا آل فرعون اشدّ العذاب» بیانگر جهنم اخروی و «تتوفّاهم الملائکه طیبین» و «ادخلوا الجنه بما کنتم تعملون» بیانگر بهشت برزخی است. (درس ۷)

و...........

*****************

 

بزرگترين سايت محصولات دانلودي با پايينترين قيمت

 

و بالاترين كيفيت و تضمين محصولات و پشتيباني 24 ساعت

 

------------

 

 

در صورت درخواست فایل و یا پشتیبانی از این طریق با ما در ارتباط باشید :

 

ایمیل:

 

info@fiket.ir

 

ketab4u313@gmail.com

 

تلگرام و واتس آپ:

09142113398

09057811774

پیشاپیش از خرید و اعتماد شما سپاسگذاریم.

 


مبلغ واقعی 21,600 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 17,280 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما