تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 247
  • بازدید دیروز : 2303
  • بازدید کل : 10426932

کتاب هورمون هاي جنسی و تفسیر نتایج


کتاب هورمون هاي جنسی و تفسیر نتایج

مشخصات محصول:

 

نام: کتاب هورمون هاي جنسی و تفسیر نتایج

موضوع: پزشکی - ازمایشگاهی

تعداد صفحات:48 صفحه

زبان:فارسی

نویسنده:-

ترجمه: -

فرمت فایل :PDF

بخشی از محصول:

کلیات:

تخمدان ها غدد مترشحه اصلی جنسی در جنس مونث به حساب می آیند این غدد بعد از هفته 9 حاملگی شروع به تمایز نموده در حین تکامل جنین خاموش و غیرفعال باقی می مانند. دو عمل عمده گامتوژنز (گامت زایی) و استروئیدسازي بر عهده تخمدان هاست. از جمله مهمترین هورمون هاي استروئیدي تخمدان می توان به استروژن ها، پروژسترون ها و آندروژن ها که تحت تاثیر (LH) و هورمون لوتئیزان (FSH) گنادوتروپین هاي هیپوفیز قدامی یعنی هورمون محرك فولیکولی تنظیم می شوند، اشاره نمود. فولیکول تخمدانی (جسم زرد) حاوي سلولهاي گرانولواز و سلول هاي زرده بوده، نقش محافظت و پرورش تخمک را برعهده دارد. بر LH. اعمال می کنند cAMP هردو اثرات خود را طریق مکانیسم هاي واسطه اي FSH و LH سلول هاي لایه داخلی اثر گذارده و بدینوسیله رشد سلولی و استروئیدسازي را تحریک می کند، در عمل آروماتیزاسیون آندروژن ها به استروژن ها در سلولهاي گرانولوزا را تحت تاثیر قرار FSH حالیکه می دهد.
را FSH و LH استرادیول با فیدبک منفی بر روي هیپوتالاموس و هیپوفیز، ساخت و ترشح دو هورمون کاهش می دهد. استروژن ها و پروژسترون ها در کبد به متابولیت هاي غیرفعال مبدل شده با سولفات و گلوکورونید کونژوگه شده، از طریق ادرار دفع می شوند. از متابولیت هاي عمده استرادیوال می توان به استروژن، استریول و متابولیت عمده پروژسترون یعنی پرگناندیول اشاره نمود.

هورمون محرك فولیکول، گلیکوپروتئینی با وزن مولکولی 30000 دالتون دارای 15 تا 30 درصد کربوهیدرات بوده و متشکل از دو زنجیره آلفا و بتا می باشد که این دو زنجیره توسط اتصالات غیرکووالانسی به هم متصل شده اند زنجیره آلفا از 89 اسید آمینه ساخته شده است از لحاظ مشابه است. زنجیره بتا مسوول (TSH, LH, HCG) ساختمانی با سایر هورمونهاي گلیکوپروتئینی می باشد این زنجیره براي هر یک از هورمونها اختصاصی می باشد FSH فعالیت فیزیولوژیکی هورمون از هیپوفیز توسط هورمون رها FSH در سلولهاي بازوفیل هیپوفیز قدامی ساخته می شود ترشح FSH که از هیپوتالاموس GonadotropinReleasing Hormone (GnRH) کننده گنادوتروپین ترشح می شود، کنترل می گردد. فعالیت هیپوتالاموس و هیپوفیز تحت تاثیر غلظت استروئیدهاي جنسی گردش خون کم و زیاد می شود یعنی تحت کنترل فیدبک منفی می باشد.


مبلغ واقعی 23,400 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 18,720 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ اسفند ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1004

برچسب های مهم

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما