تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1721
  • بازدید دیروز : 2303
  • بازدید کل : 10428406

آموزش ارزش گذاری سهام عادی و حق تقدم


آموزش ارزش گذاری سهام عادی و حق تقدم

نام : آموزش ارزش گذاری سهام عادی

فرمت : پی دی اف

 


درباره ی محصول :

 

همه ی تازه واردان و حتی افرادی که سالیان طولانی در بورس فعالیت دارند غالبا توانایی محاسبه و ارزش گذاری سهام شرکت های موجود در بورس را ندارند و از بین این افراد سهامدارانی که دارای بینشی قدرنمند هستند مدام به دنبال پرس و جو برای یافتن منبعی برای یادگیری ارزشگذاری بر سهام می باشند ما در این مطلب کتابی را در اختیار شما قرار می دهیم که با وجود حجم کم تمامی آن چیزی که برای قیمت گذاری بر روی سهام یک شرکت نیاز است در آن یافت می شود .

 

فهرست مطالب :

روش های ارزش گذاری

مدل های ارزش گذاری سهام

معرفی برخی مدل های ارزش گذاری

محاسبه ی نرخ رشد سود به روش ضمنی

محاسبه و تفسیر ارزش فعلی فرصت های رشد

ارزش حق تقدم

ارزش حق تقدم بعد از برگزاری مجمع

ارزش سهام ممتاز

قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه

 

بخش هایی از مطالب کتاب :

 

هر دارایی اعم از مالی یا واقعی ارزشی دارد. عامل کلیدی برای موفقیت در سرمایه گذاری و مدیریت داراییها درک ارزش و منابع اثرگذار بر ارزش آن دارایی است. تمام داراییها را میتوان ارزشیابی کرد اما ارزشیابی بعضی داراییها ساده تر و بعضی پیچیده تر است.

مفهوم ارزش به این سادگی نیست که گروهی از افراد تصور میکنند. ارزش هر دارایی به عوامل مختلفی مانند فردی که ارزشگذاری برای او صورت میگیرد، نوع ارزشی که باید اندازهگیری شود، زمانی که براورد ارزش صورت میگیرد و هدف ارزشگذاری بستگی دارد. ارزش یک مفهوم ایستا یا مشابه با مفاهیم دیگر نیست. ارزش هر دارایی به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در زمانهای مختلف ممکن است تغییر کنند.

مفاهیم ارزش

 

افراد اغلب ارزش را "آن چیزی که می ارزد" تعریف میکنند و در زمانی که میشنوند ارزش چیزی فراتر از این است شگفت زده میشوند. ارزش، به شخصی که ارزیابی آن را انجام میدهد، هدف، زمانبندی و مجموعهای از عوامل دیگر بستگی دارد. در نتیجه مفاهیم مختلفی برای ارزش وجود دارد و بیان مفاهیم مختلف آن از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از مفاهیم ارزش در بازار سهام به شرح زیر هستند:

  1. ارزش اسمی
  2. ارزش دفتری یا ارزش ویژه
  3. ارزش انحلال
  4. ارزش بازار
  5. ارزش ذاتی
  • ارزش ذاتی

ارزش اسمی هر سهم، قیمتی است که روی برگه آن سهم نوشته میشود و هنگامی که شرکت برای اولین بار سهام عرضه مینماید به آن قیمت سهم خود را میفروشد و پس از آن این سهم در بازار معامله میگردد، ارزش اسمی برابر است با سرمایه شرکت که یکی از اقلام حقوق صاحبان سهام در ترازنامه است تقسیم بر تعداد سهام منتشره توسط شرکت. ارزش اسمی هر سهم در ایران غالباً معادل 1،000 ریال است.

  • ارزش دفتری

ارزش دفتری هر سهم در واقع ارزش حسابداری آن سهم میباشد که از طریق اقلام موجود در ترازنامه شرکت میتواند محاسبه گردد. ارزش دفتری هر سهم عادی شرکت معادل است با حقوق صاحبان سهام عادی تقسیم بر تعداد سهام عادی شرکت. در قسمت حقوق صاحبان سهام ترازنامه، حقوق صاحبان سهام عادی برابر است با حقوق صاحبان سهام منهای حقوق صاحبان سهام ممتاز اگر شرکت سهام ممتاز داشته باشد.

  • ارزش ذاتی

ارزش ذاتی هر سهم قیمت واقعی آن سهم است، بدان معنی که سهام مذکور در اصل به قیمت ذاتی خود میارزد، قیمت ذاتی هر سهم معادل است با ارزش فعلی جریانات نقدی که در آینده ایجاد مینماید که ممکن است ارزش بازار سهم که در بازارهای مالی مورد معامله قرار میگیرد، از ارزش ذاتی آن کمتر، بیشتر یا برابر با آن باشد، حال هرچه ارزش بازار یک سهم به ارزش ذاتی اش نزدیکتر باشد، بدان معنی است که آن سهم درست قیمتگذاری شده است.

اگر ارزش ذاتی سهم از ارزش بازار آن بیشتر باشد بدان مفهوم است که این سهم در بازار به قیمت پایینتر از آنچه میارزد معامله میشود، پس خرید آن با بازده همراه است، برعکس زمانی که ارزش ذاتی سهم از ارزش بازار آن کمتر باشد یعنی سهام در بازار بیش از آنچه ارزش دارد قیمت گذاری شده است پس اگر آن سهم را داریم باید بفروشیم و اگر نداریم، نباید آن را بخریم.

 

 

آموزش ارزش گذاری سهام عادی

برای مشاهده ی سایر فایل های مرتبط با آموزش بورس و سهام بر روی همین متن کلیک نمایید.

برای مشاهده ی مطالب رایگان در زمینه ی بورس و سهام بر روی این متن کلیک نمایید.


دریافت فایل بلافاصله پس از پرداخت

تخفیف ویژه به مدت محدود

با 50% تخفیف ویژه


 

مشاوره و آموزش حرفه ای کسب درآمد در بورس به همراه سیگنال های ویژه با بالاترین بازدهی ها

برای ارتباط بیشتر با شماره ی 09142113398 در تماس باشید

تضمین حفظ و افزایش سرمایه ی شما در بازار بورس تهران


نایاب ترین و بهترین کتب بورسی را در فیکت بیابید


مبلغ واقعی 85,032 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 42,516 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 981

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما