تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2311
  • بازدید دیروز : 3147
  • بازدید کل : 10537312

روشهای خشك كردن گل


روشهای خشك كردن گل
روش پرس كردن گلها
دستگاه پرس از دو صفحه نئوپان كه دارای سوراخهایی در ۴ طرف بوده تشكیل شده است كه بوسیله پیچ و مهره روی هم بسته میشوند. در روش پرس كردن ابتدا گلها را در لای روزنامه قرار میدهیم. سپس آن‌ها را بین دو صفحه دستگاه پرس میگذاریم و با پیچ محكم كرده تا گلها كاملاً تحت فشار باشند و خشك شوند. گل‌ها را طوری بین روزنامه قرار دهید كه فرم آن بهم نخورد و قسمت روی گل به طرف پایین باشد.
گل های جعفری و داودی را بهتر است با روش پرس كردن خشك نكنند بلكه آن‌ها را در روی جعبه در هوای آزاد طوری كه سر آن‌ها بالا باشد خشك كنند.
گلهایی از قبیل ژربرا، بنفشه، داودی مینیاتوری، مارگیرت، و هم‌چنین گلها و برگهایی كه ارتفاع و عمق كمتری دارند، را می‌توان با روش پرس كردن، خشك كرد.
در موقع چیدن گل، وسط آن را با دست فشار دهید تا برای پرس شدن آماده شود. اگر دستگاه پرس در دسترس نباشد میتوان از تعدادی كتاب سنگین برای این كار استفاده كرد.
بسیاری از گیاهان را میتوان با مواد شیمیایی جاذب‌الرطوبه خشك كرد. مخصوصاً گیاهان حساس مانند اركیده و لیلیوم در مواد شیمیایی بهتر خشك میشوند.
موادی را كه برای خشك كردن گلها بكار میبرند عبارت است از سیلیكا ژل، بُراز، نمك، اسید بوریك، زاج، آرد ذرت و شن. سبكترین و مناسبترین ماده شیمیایی براز است كه برای كارهای هنری و خشك كردن گلها مورد استفاده قرار میگیرد كه در داروخانه‌ها موجود است. البته سیلیكا ژل را هم می‌توان از داروخانه خریداری كرد.
برای خشك كردن گل توسط براز، ابتدا مقداری از ماده را داخل ظرفی میریزیم و گل را به آرامی در روی آن قرار میدهیم. سپس مقداری براز را روی گل می­پاشیم و هر از چند گاهی ظرف را تكان میدهیم تا براز كاملاً روی تمام گلبرگها را بپوشاند.
اگر براز حالت چسبندگی داشت كمی آرد ذرت را با آن مخلوط میكنیم تا از چسبندگی مواد به گل جلوگیری شود.
روش خشك كردن گل‌ها بوسیله شن
برای این منظور می‌توان از شن‌های ساحل دریا استفاده كرد. ابتدا شنها را شسته تا كاملاً تمیز شوند و بر روی میز یا سینی خشك می‌كنیم. سپس گلها را در داخل شن می‌خوابانیم. باید دقت داشته باشیم كه سنگریزههای درشت در میان شنها نباشد تا آسیبی به گلبرگ‌های گل وارد نشود.
خشك كردن با مواد شیمیایی نظیر سیلیكا ژل
سیلیكا ژل یك ماده شیمیایی است كه نوع مرغوب آن به رنگ آبی آسمانی است. این ماده وقتی كه رطوبت به خود میگیرد به رنگ صورتی میشود. ولی می‌توان دوباره از آن استفاده كرد. برای این منظور آن را در فر گاز قرار میدهیم تا خشك شود و دوباره به رنگ آبی در آید. به وسیله‌ی فرو بردن كاغذ تورنسل در سیلیكا ژل می‌فهمیم كه سیلیكا رطوبت دارد یا خیر. اگر مرطوب باشد رنگ كاغذ تورنسل تغییر می‌كند.
توجه داشته باشید كه هر یك از مواد شیمیایی خشك كننده بعد از هر بار مصرف دوباره قابل استفاده هستند.
سیلیكا ژل كاملاً رطوبت را از گل میگیرد و باعث میشود كه بعد از آن هم گل رطوبت به خود نگیرد. دانههای سیلیكا ژل كمی درشت هستند و باید آن‌ها را بوسیله آسیاب و یا وسایل دیگر خُرد كنیم و بوسیله چای صاف كن آن را روی گل بپاشیم تا دانههای درشت سیلیكا ژل لای گلبرگها فرو نرود. معمولاً ارتفاع شاخه گلی را كه در مواد شیمیایی خشك میكنیم باید ۲ تا ۵/۲ سانتیمتر باشد. هر طوری كه گل را در مواد بگذاریم به همان شكل خشك خواهند شد. معمولاً برای خشك كردن گل‌های حساسی چون لیلیوم، آنتریوم و ... از مواد شیمیایی استفاده می‌كنیم تا شكل ظاهری گل تغییر نكند.
طریقه پرس كردن گلها بوسیله كتاب
هرگاه دستگاه خاص پرس در دسترس ما نبود از كتابهای سنگین برای خشك كردن گل استفاده میكنیم. بدین طریق كه گلها را لای كاغذ یا روزنامه قرار داده و در بین صفحات كتاب پایینی قرار می‌دهیم. سپس یك آجر، اتو یا هر وسیله‌ی سنگین را روی كتاب‌ها می‌گذاریم. البته توجه داشته باشید كه از روزنامه با چاپ مشكی استفاده می‌كنیم و روزنامه با چاپ رنگی برای این كار مناسب نیست و رطوبت به خود نمی‌گیرد. سعی میكنیم وسط گلهایی را كه كمی برجستگی دارند با انگشت فشار دهیم تا كاملاً خوابیده شوند. در روزهای اول هر ۱۲ ساعت یك بار به گل‌ها سر می‌زنیم و اگر ممكن باشد روزنامههای آن‌ها را عوض می­كنیم تا سریع‌تر خشك شوند. مدت خشك شدن گلها در این روش ۱۰ الی ۱۲ روز میباشد. برای خشك كردن انواع برگ‌ها، گل بنفشه، ژربرا و داودی مینیاتوری این روش مناسب است.
خشك كردن گل ها در محلول گلیسیرین و آب داغ
برای میوههای خوشهای (مثل انگور) و شاخههای اُكالیپتوس از این روش استفاده می‌شود. بدین صورت كه یك قسمت گلیسیرین را با دو قسمت آب مخلوط میكنیم (ابتدا مقداری نمك را در آب داغ حل میكنیم ) و شاخهها را در آن فرو میكنیم.
زمانی كه برگها مقداری رطوبت داشته باشند متوجه میشویم كه به اندازه كافی گلیسیرین به آن‌ها رسیده و خشك شده‌اند. با استفاده از این روش برگها نرمی و لطافت خود را حفظ می‌كنند.
برگهای اُكالیتوس، گل رز، كاملیا و میوههای خوشهای را با این روش خشك میكنند.
برای سریع‌تر خشك كردن گلها میتوانیم از روش اتو كردن استفاده كنیم. گل را در بین دستمال كاغذی قرار میدهیم و چند روزنامه در زیر و روی آن قرار می­دهیم سپس آن را با اتو خشك میكنیم. اما این روش‌ خیلی برای خشك كردن گل مناسب نیست زیرا رنگ گل در این روش مقداری تغییر می‌كند.

  انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 859
كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

⚡ این پکیج دربهمن سال 1402 آپدیت شد⚡ ✨ با پول یک چیپس و پفک صاحب کسب و کار پردرآمد شوید✨ فقط تا مدت محدود سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

یکی از مراحل عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو، شناخت محل دقیق پایه ها و تست سیم و یا قطعه مربوطه می باشد بدین منظور تعمیرکاران از کتابچه ها و نقشه های متعددی استفاده می کنند در اختیار داشتن چنین نقشه هایی نیازمند صرف هزینه و مطالعه کتابهای تعمیراتی ... ...

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی به همراه جزوه + خلاصه نکات به همراه نکات مهم و ... ...

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11)   دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم لطفا جهت دانلود فایل عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط شما در صورت به ... ...

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف با فرمتmp3  کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی از دکتر علی اکبر سیف یکی از کتاب هایی است که شما را با مفاهیم و اصطلاحات مهم حوزه های سنجش اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی آشنا می کند .دانشجویان و اساتید و ... ...

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود کتاب"صدای خود را آزاد کنید" نوشته : راجر لاو pdf+فایلهای صوتی تمرینی همراه کتاب با یادگیری تکنیکهای ساده راجر لاو هر کسی می تواند صاحب صدایی قوی برای صحبت کردن و صوتی زیبا برای خواندن شود. او با نظریه انقلابی و ارائه مفهوم صدای میانی،شما را به دنیای جدیدی از ... ...

دانلود  نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود pdf رایگان نمونه سوالات icdl با جواب، برای داوطلبانی که به دنبال آمادگی برای آزمون icdl هستند، بسیار مفید است. این فایلها حاوی بیش از 1500 سوال در موضوعات مختلفی از جمله کار با ویندوز، صفحه‌آرایی، اکسل، اکسس و… است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ... ...

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache   اگر با زبان آلمانی سرو کار دارید و تحقیق کرده باشید، حتما اسم موسسه Langenscheidt را شنیده اید. این دیکشنری که تقریبا تمام دبیران زبان آلمانی به بی نظیر بودن این دیکشنری هم عقیده هستند، دارای یکی از گسترده ترین دایره ... ...

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون و پرورش نیروهای درون

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون و پرورش نیروهای درون

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون که به شما فعال کردن چاکرا ، کندالینی ، انرژی درمانی ، قدرت پرانا و خیلی آموزش های فوق العاده دیگر که در ادامه معرفی خواهند شد آموزش داده خواهد شد. شما با دو کتاب "انرژی درون" با 500 صفحه و "پرورش نیروهای درون" با 150 صفحه می باشند آشنا خواهید ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما