تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4900
  • بازدید دیروز : 9941
  • بازدید کل : 10510817

چطور مراقب فرش زير پايمان باشیم ؟


چطور مراقب فرش زير پايمان باشیم ؟
چطور مراقب فرش زير پايمان باشیم ؟
 
اکثر ما ايراني‌ها در هر وضعيت مالي که باشيم سعي مي‌کنيم که در منازلمان فرشي پهن کنيم.آيا مي‌دانيد چطور بايد از اين دارايي خود نگهداري کنيد و چقدر در مورد آن اطلاعات داريد؟

اکثر ما ايراني‌ها در هر وضعيت مالي که باشيم سعي مي‌کنيم که در منازلمان فرشي پهن کنيم.
مهم نيست که اين فرش چه قيمتي داشته باشد اما نفس عمل براي ما که همان پهن کردن فرش است ساليان سال است که ادامه دارد. آيا مي‌دانيد چطور بايد از اين دارايي خود نگهداري کنيدو چفدر در مورد آن اطلاعات داريد؟
 
- فرش‌ها هفته اي يک بار بايد جارو شوند. اين عمل باعث بالا رفتن عمر فرش شما مي‌شود زيرا از جرم گرفتن رشته‌هاي آن جلوگيري مي‌کند. هر چند هفته يک بار نيز وقت بيشتري بگذاريد و دور آن را که امکان جمع شدن آلودگي وجود دارد به خوبي غبار رويي کنيد.
 
-جارو کشيدن فرش خود را با قسمت کردن آن به تکه‌هاي کوچک در ذهنتان با دقت بيشتري انجام دهيد.
 
-براي جارو کردن فرش عجله نکنيد بخصوص اگر صاحب فرش‌هاي پرز بلندي همچون گبه‌ها هستيد زيرا آلودگي در آنها دير تر از بين مي‌رود دسته جاروي خود را از يک نقطه خاص چندين بار عبور دهيد تا مطمين شويد غبار‌ها کاملا گرفته شده اند.
 
-نقاطي را که در دسترس تر است و معمولا جلوي راه و رفت و آمد است را با دقت بيشتري جارو بکشيد.
 
-براي جلوگيري از بوي بد مقداري جوش شيرين را به کيسه جاروبرقي خود اضافه کنيد.
 
تميز کردن نقاط کثيف فرش:
 
اولين چيزي که هنگام ريختن هر چيزي روي فرشتان پيشنهاد مي‌کنيم اين است که سريعا آن را بشوييد. اگر همان لحظه که چيزي روي فرشتان ريخته است آن را پاک کنيد امکان از بين رفتن جاي آن بيشتر وجود دارد.در ضمن از نکات زير غافل نشويد:
 
- قبل از اضافه کردن هر شوينده اي با ناخن خود ماده افتاده روي فرشتان را برداريد.
 
-در قسمت کوچکي از فرشتان ماده پاک کننده را امتحان کنيد تا مطمين شويد آسيبي به فرشتان نمي‌زند.
 
- نقطه لک شده را نسابيد زيرا ممکن است کثيفي به نقاط ديگر فرشتان سرايت کند.
 
- ماده تميز کننده را از بيرون از لک به سمت آن بريزيد تا کثيفي به نقط ديگر نرسد و پس از انجام کار فورا آن نقطه را با دستمال خيس پاک کنيد.
 
-اگر احساس کرديد پس از خشک کردن نقطه شسته شده هنوز فرشتان خيس است يک حوله نازک را روي نقطه خيس قرار داده و جسم سنگيني را روي آن بگذاريد.
 
راه حل‌هايي براي لک‌هاي خاص:
 
لکه‌هاي اسيدي: اين لکه‌ها که ممکن است حتي با ريختن مقداري سرکه پديد آيند به عکس العمل سريع شما نياز دارند. فورا روي آن مقدار کمي جوش شيرين و آب بريزيد و سپس مقدار بسيار کم محلول رقيق آمونياک و آب اضافه کنيد. دقايقي بعد فرش را آب بکشيدو آن را جارو بزنيد.
 
لکه خون: تا آنجا که مي‌توانيد آن را با پارچه اي جذب کنيد سپس يک قاشق چايخوري از مواد شوينده را با يک قاشق همان اندازه سرکه سفيد مخلوط کرده و مقداري آب ولرم بريزيد تا مايع رقيقي بدست آيد انگاه آن را به نقطه لک بماليد و بگذاريد خشک شود و به آرامي جارو بکشيد.
 
کره: هر چقدر مي‌توانيد از کره را با دست خود برداريد و سپس مقدار کمي محلول شوينده را به محل بماليد و بگذاريد خشک شود.
 
مايع شمع: فورا مقداري يخ را روي لک آب شمع بگذاريد زيرا باعث يخ زدن شمع مي‌شود و براحتي از روي فرش کنده مي‌شود.
 
آدامس: سريعاً به روش مايع شمع آن را سرد کنيد تا براحتي کنده شود.
 
شکلات و قهوه: سريعا آن را از روي فرش برداريد و دقيقا به روش لکه‌هاي خون و با استفاده از مواد شوينده و آب و سرکه سفيد آنرا تميز کنيد.
 
لک آبرنگ: بلافاصله روي ان جوهر خشک کن قرار دهيد و آنرا با اطو گرم کنيد تا لک را به خود بکشد. سپس از مواد شوينده استفاده کنيد و دقايقي بعد آنرا بشوييد.
 
ميوه: لکه‌هاي ميوه گاها خيلي سخت پاک مي‌شوند. به محض افتادن ميوه آنرا برداريد و جاي آن را با ناخن بخراشيد سپس به روشهاي قبلي و با استفاده از مخلوط آب ولرم و کمي سرکه سفيد و مايع شستشوي رقيق آنرا تميز کنيد و سپس آب بکشيد.
 
لکه‌هاي سس سالاد و آب گوشت: بدون آن که به آنها دست بزنيد تا پخش تر شوند به روش استفاده از آب و سرکه سفيد و مايع تميز کننده اکتفا کنيد و سپس آن را تميز کنيد و آب بکشيد.
 
تميز کردن اساسي‌تر فرش‌ها:
 
زماني مي‌رسد که ديگر تنها جارو زدن اين وسايل و زدودن خاک از آن پاسخگو نيست و بايد فکر اساسي براي تميز کردن آن کرد که معمولا اين احساس زماني رخ مي‌دهد که فرش به رنگ سابق نباشد و کرک گرفته باشد و يا آنقدر خاک داشته باشد که شما آن را درک کنيد. يک راه سپردن فرشتان به فرش شوييهات و راه ديگر ان است که خودتان دست بکار شويد و آن را تميز کنيد. اگر خودتان قصد اين کار را کرديد به روش زير عمل کنيد:
 
- ابتدا از اينکه رنگ‌هاي بکار رفته در فرشتان نمي‌روند مطمين شويد. با يک حوله کوچک که به مايع تميز کننده فرشتان آغشته است قسمت کوچکي از فرش را که ديده نمي‌شود را با نگه داشتن حوله روي آن امتحان کنيد. اگر رنگها به حوله منتقل نشده بود مي‌توانيد کارتان را شروع کنيد.
 
-ابتدا فرش را خوب جارو کنيد و لکه‌هاي روي آنرا به روشهاي بالا کم رنگ کنيد.
 
- قبل از استفاده از شامپوي فرش روش استفاده از آن را دقيق بخوانيد.
 
-شامپو را به آرامي روي فرش بماليد.
 
-اگر پايه‌هاي لوازم ديگر منزلتان به شامپو آلوده شدند فورا آنها را تميز کنيد.
 
-پس از شامپوي فرش آن را رها کنيد و کشيدن حوله نمدار را فراموش نکنيد.
 
- تا زمان خشک شدن فرشتان روي آن راه نرويد.
 
مشکلات خاص فرش:
 
اگر فرش شما به دلايلي دچار سانحه اي همچون لک‌هاي پاک نشدني شد مي‌توانيد پايه صندلي را روي آن نقطه قرار دهيد و يا يکي از روش‌هاي ما را امتحان کنيد:
 
-اگر بخاطر پاک کردن يک لکه مقداري از رنگ فرشتان کم رنگ شده است مقداري رنگ اکروليک يا جوهر رنگ مورد نظر را با احتياط روي پرز‌هاي فرشتان بچکانيد.
 
-اگر پرزهاي قسمت‌هايي از فرشتان بخاطر قرار گرفتن طولاني مدت پايه‌هاي وسايلتان دچار تو رفتگي شده است با حفظ فاصله اطوي بخار خود را روي محل بگيريد.و اگر جنس پرزهاي فرشتان مواد مصنوعي است مراقب آب شدن آن باشيد.
 
-اگر چله‌هاي فرشتان کوتاه شده و يا از بين رفته اند سعي در بيرون کشيدن آن نکنيد زيرا به فرشتان آسيب مي‌رسد بلکه اها را با قيچي هم اندازه کنيد.
 
-اگر قسمت کوچکي از فرش شما تا آنها سوخت پرزهاي سوخته شده را بچينيد. سپس مقداري چسب را به کف فرش و محلي که سوخته است بماليد. مقداري پرز را از فسمتهاي ديگر فرش بطور نا محسوس برداريد و روي چسب بگذاريد. محل سوخته شده کمتر به چشم مي‌آيد.
 
به هر حال اميدواريم با استفاده از اين روشها بتوانيم از دور ريختن فرشتان و پرداخت پول براي جايگزين کردن فرش جديد جلوگيري نماييم.
 

  انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 870
كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

⚡ این پکیج دربهمن سال 1402 آپدیت شد⚡ ✨ با پول یک چیپس و پفک صاحب کسب و کار پردرآمد شوید✨ فقط تا مدت محدود سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

یکی از مراحل عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو، شناخت محل دقیق پایه ها و تست سیم و یا قطعه مربوطه می باشد بدین منظور تعمیرکاران از کتابچه ها و نقشه های متعددی استفاده می کنند در اختیار داشتن چنین نقشه هایی نیازمند صرف هزینه و مطالعه کتابهای تعمیراتی ... ...

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی به همراه جزوه + خلاصه نکات به همراه نکات مهم و ... ...

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11)   دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم لطفا جهت دانلود فایل عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط شما در صورت به ... ...

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف با فرمتmp3  کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی از دکتر علی اکبر سیف یکی از کتاب هایی است که شما را با مفاهیم و اصطلاحات مهم حوزه های سنجش اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی آشنا می کند .دانشجویان و اساتید و ... ...

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود کتاب"صدای خود را آزاد کنید" نوشته : راجر لاو pdf+فایلهای صوتی تمرینی همراه کتاب با یادگیری تکنیکهای ساده راجر لاو هر کسی می تواند صاحب صدایی قوی برای صحبت کردن و صوتی زیبا برای خواندن شود. او با نظریه انقلابی و ارائه مفهوم صدای میانی،شما را به دنیای جدیدی از ... ...

دانلود  نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود pdf رایگان نمونه سوالات icdl با جواب، برای داوطلبانی که به دنبال آمادگی برای آزمون icdl هستند، بسیار مفید است. این فایلها حاوی بیش از 1500 سوال در موضوعات مختلفی از جمله کار با ویندوز، صفحه‌آرایی، اکسل، اکسس و… است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ... ...

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache   اگر با زبان آلمانی سرو کار دارید و تحقیق کرده باشید، حتما اسم موسسه Langenscheidt را شنیده اید. این دیکشنری که تقریبا تمام دبیران زبان آلمانی به بی نظیر بودن این دیکشنری هم عقیده هستند، دارای یکی از گسترده ترین دایره ... ...

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون و پرورش نیروهای درون

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون و پرورش نیروهای درون

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون که به شما فعال کردن چاکرا ، کندالینی ، انرژی درمانی ، قدرت پرانا و خیلی آموزش های فوق العاده دیگر که در ادامه معرفی خواهند شد آموزش داده خواهد شد. شما با دو کتاب "انرژی درون" با 500 صفحه و "پرورش نیروهای درون" با 150 صفحه می باشند آشنا خواهید ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما