تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 312
  • بازدید دیروز : 2243
  • بازدید کل : 10464664

نظم و ترتيب در خياط‌خانه كوچك شما


نظم و ترتيب در خياط‌خانه كوچك شما
نظم و ترتيب در خياط‌خانه كوچك شما
 
بي‌نظمي در نگهداري لوازم خياطي، هم دسترسي به آنها را سخت‌تر مي‌كند و هم ممكن است خطرناك باشد؛ پس براي هر كدام جاي مخصوصي تعيين كنيد.

بي‌نظمي در نگهداري لوازم خياطي، هم دسترسي به آنها را سخت‌تر مي‌كند و هم ممكن است خطرناك باشد؛ پس براي هر كدام جاي مخصوصي تعيين كنيد.
شما هر چقدر هم كه اهل خياطي و دوخت و دوز نباشيد، بالاخره مجبور هستيد موقع شكافته شدن درز لباس يا كنده شدن دگمه، انجام كارهاي جزئي خياطي و مانند اينها، دست به نخ و سوزن برده و خودتان براي رفع مشكل اقدام كنيد. البته در خانه همه ما لوازم ابتدايي خياطي شامل نخ، سوزن، دگمه، قرقره و امثال اينها وجود دارد، چه برسد به آنكه خانم خانه، خياطي نيمه‌حرفه‌اي يا حتي حرفه‌اي هم باشد و بسياري از كارهاي خياطي و حتي دوخت و دوز بعضي لباس‌ها را نيز خودش برعهده داشته باشد.
 

در اين شرايط، حتما اين تجهيزات بيشتر و كامل‌تر خواهد بود ولي با توجه به اينكه اغلب لوازم مورد استفاده براي كارهاي خياطي جزء خرده‌ريزها هستند، نظم بخشيدن به آنها نه‌تنها مي‌تواند به دسترسي سريع‌تر به آن لوازم كمك كند بلكه از بروز احتمالي بعضي خطرها مانند فرو رفتن سوزن در دست و پاي اهالي خانواده نيز جلوگيري مي‌كند. البته اين قبيل لوازم معمولا در جعبه يا سبدي تحت عنوان قوطي نخ و سوزن نگهداري مي‌شوند ولي وقتي تنوع اقلام كاربردي افزايش يابد، مشكلات فوق را نيز همراه خواهد داشت. ما نيز با همين هدف، قصد داريم به ارائه راهكارهايي براي ايجاد هر چه بيشتر نظم و ترتيب در نگهداري لوازم خياطي شما بپردازيم. پيشنهادات ما به‌طور قطع براي شمايي كه به عنوان خياط حرفه‌اي مشغول به كار هستيد نيز مفيد خواهد بود.
 
جاسوزني‌هاي متفاوت
 
يكي از خطرسازترين لوازم خياطي، سوزن است. بنابراين براي نگهداري سوزن‌ها در شرايط مختلف بايد به فكر جايي مناسب و مطمئن باشيم. البته در هر قوطي نخ و سوزن، يك جاسوزني پارچه‌اي كه داخل آن را با الياف يا ابر يا مواد ديگري مانند اينها پر كرده‌اند، وجود دارد ولي قرار نيست هر چه سوزن داريم روي جاسوزني فرو كنيم. اين قبيل جاسوزني‌ها تنها مخصوص چند عدد سوزن خياطي و سوزن ته‌گردي هستند كه بايد در دسترس باشند و ديگر سوزن‌ها بايد در جايي مطمئن نگهداري شوند. براي اين منظور راه‌هاي مختلفي وجود دارد كه به چند مورد از آنها اشاره مي‌كنيم:
 
1 – دفترچه‌اي با نوشته‌هاي سوزني:
 
يكي از بهترين و مناسب‌ترين راهكارها – كه به‌خصوص به خياطان باسليقه و حرفه‌اي نيز پيشنهاد مي‌شود– دوخت دفترچه‌اي از پارچه‌هاي ضخيم، ‌مانند پارچه‌هاي كتاني يا فوتر است. اين دفترچه بايد حداقل 4 برگ داشته باشد. به اين ترتيب، شما مي‌توانيد هر يك از اين برگ‌ها را براي سوزن‌هايي با قطري نزديك به هم تعيين كرده و از اين پس آن سوزن‌ها را در برگ مربوطه در دفترچه به‌صورت كوك كنار هم قرار دهيد.
 

حالا اگر اين دفترچه را مانند تصوير بالا به صورت فانتزي و با استفاده از پارچه‌هاي رنگارنگ درست كرده و جلد آن را نيز با تكه‌ پارچه‌هاي ساده تكه‌دوزي كنيد، اين سليقه و هنر شماست كه به نمايش گذاشته مي‌شود.
 
2 – جاكبريتي يا جاسوزني:
 
قوطي‌هاي كبريت – حتي از نوع كتابي – نيز جاي خوبي براي سوزن‌هاي نازك و كوچك خياطي هستند. كافي است در اين نوع قوطي‌كبريت‌ها مانند تصوير سرسوزن‌ها را در قسمت دولاي مقوا فرو كرده و آنها را مانند چوب كبريت در كنار هم قرار دهيد.
 
سپس با جاي دادن سر مقوايي در قوطي در زير اين تكه مقواي دولا شده، در آن را ببنديد. قوطي‌كبريت‌هاي معمولي هم تنها با اختصاص فضاي كشويي داخلشان به سوزن‌هاي باريك و ظريف به يك جاسوزني مناسب تبديل مي‌شوند.
 

نكته يك: با توجه به اينكه در قوطي‌كبريت‌ها در هر 2نوع چندان محكم نيست كه شما از بيرون نيفتادن سوزن كاملا مطمئن باشيد، براي اطمينان خاطر بيشتر روي در آن نوارچسبي كاغذي يا شيشه‌اي بزنيد.
 
نكته2: قوطي‌كبريت‌هاي معمولي نه‌تنها براي جاي‌دادن سوزن مناسب هستند بلكه شما مي‌توانيد از آنها براي نگهداري ديگر خرده‌ريزهاي خياطي – به‌خصوص از نوع تزئيني – شامل پولك، منجوق، مليله و غيره نيز استفاده كنيد.
 
3 – نوكي با كاربرد سوزن
 
جاي نوك مدادهاي اتود (نوك‌دار) نيز براي قرار دادن سوزن‌هاي نازك انتخاب خوبي است. بنابراين اگر خود شما يا فرزندتان براي نوشتن از اين مدادها استفاده مي‌كنيد، از اين پس قوطي نوك‌هاي آن را دور نيندازيد. شما مي‌توانيد در هر كدام تعدادي سوزن نازك انداخته و روي آن را برچسبي حاوي اندازه و نوع كاربرد سوزن‌ها بچسبانيد. در ضمن با توجه به اينكه اغلب اين قوطي‌ها (به‌خصوص از نوع كشويي) بسيار محكم هستند، شما مي‌توانيد از اين قوطي‌ها به عنوان جاي سوزن و نخ مسافرتي استفاده كنيد. بنابراين چند سوزن را پس از نخ‌كردن، داخل قوطي گذاشته و در كيف دستي‌تان براي مواقع ضروري نگهداري كنيد.
 
4 – سوزن در قوطي‌هاي آرايشي:
 
قوطي بعضي از لوازم آرايشي مانند رژلب و ريمل نيز براي نگهداري سوزن‌ها مناسبند. شما مي‌توانيد پس از تمام شدن مواد آرايشي، قوطي آنها را خوب با آب داغ و مواد شوينده شست‌وشو دهيد. سپس از فضاي داخلشان براي نگهداري سوزن‌ها استفاده كنيد. البته اگر جاي ريمل را براي اين منظور انتخاب كرده‌ايد، بهتر است كه قلم آن را بيرون آورده يا از پايه بشكنيد تا هنگام باز كردن در و خارج كردن قلم، سوزن همراه آن بيرون نيامده و روي زمين نيفتد
 
نكته: اگرچه اختصاص جايي مناسب براي نگهداري سوزن‌ها در ميان ديگر لوازم خياطي از اهميت زيادي برخوردار است ولي قرار دادن يك يا حتي چند آهن‌رباي قوي در قوطي نخ و سوزن يا حتي كشوي مربوط به لوازم خياطي را نبايد فراموش كرد. وجود آهن‌ربا اطمينان خاطر شما را هنگام استفاده از لوازم خياطي بالا مي‌برد زيرا در صورتي كه سوزن به هر دليلي از جاسوزني آن در قوطي نخ و سوزن يا كشو بيرون بيفتد، به سرعت جذب آهن‌ربا شده و از احتمال افتادن آن روي زمين كاسته مي‌شود.
 
علاوه بر اين، آهن‌ربا براي پيدا كردن سوزن‌هاي افتاده روي ميز خياطي يا زمين نيز بسيار كاربردي است.
 
كاربرد قوطي‌هاي فيلم دوربين و شيشه‌هاي قرص
 
قوطي‌هاي مخصوص فيلم خام دوربين‌هاي معمولي نيز جاي مناسبي براي نگهداري انواع و اقسام خرده‌ريزهاي خياطي به‌خصوص لوازم تزئيني مربوط به آن هستند. شما مي‌توانيد مانند تصوير زير هر كدام را با نوعي از اين لوازم پر كرده و براي اينكه دسترسي و پيدا كردن آنها سريع باشد، يكي از آنها را با چسب حرارتي روي در قوطي بچسبانيد. اين پيشنهاد را در مورد دگمه‌ها، پولك، منجوق، مليله و به طور كلي انواع سنگ‌ها، سنجاق قفلي و بسياري اقلام ريز ديگر مانند اينها امتحان كنيد.
 

نكته : با توجه به اينكه اين روزها به خاطر كاربرد دوربين ديجيتال، كمتر از دوربين‌هاي معمولي و فيلم‌هاي آن استفاده مي‌شود، ممكن است نتوانيد به تعداد مورد نياز قوطي فيلم پيدا كنيد؛ بنابراين به جاي آن از قوطي‌هاي كوچك و بزرگ قرص استفاده كنيد. البته علاوه بر اينها شيشه‌هاي بزرگ مربوط به سس و مربا را براي لوازم خياطي بزرگ‌تر از ياد نبريد.
 
آلبومي از لوازم اضافي
 
وقتي خودتان لباسي را مي‌دوزيد يا سفارش دوخت آن را به خياط مي‌دهيد، حتما تعدادي دگمه و لوازم اضافي مربوط به آن شامل قرقره، تور و... اضافي باقي خواهد ماند. علاوه بر اين، بسياري از كارخانه‌هاي معتبر دوخت لباس نيز به همراه مارك آويز آن، پاكت يا كيسه كوچكي حاوي اين لوازم اضافي شامل دگمه، مقداري نخ و حتي در مورد لباس‌هاي كار شده تعدادي پولك و منجوق به لباس متصل مي‌كنند كه اغلب هنگام پوشيدن لباس با سرعت تمام آنها را با قيچي از لباس جدا كرده و به گوشه‌اي از جعبه نخ و سوزن پرتاب مي‌كنيم ولي امان از روزي كه دگمه لباسمان گم شود؛ آن وقت است كه دربه‌در دنبال دگمه اضافي مي‌گرديم تا شايد بتوانيم ميان لوازم و خرده‌ريز‌هاي ديگر آن را پيدا كنيم؛ در حالي كه مي‌توانيم از همان ابتدا جعبه‌‌اي فلزي يا مقوايي به اين قبيل لوازم اضافي اختصاص داده و آنها را هميشه در دسترس قرار دهيم.
 
پيشنهاد جالب‌توجه براي اين منظور، ترتيب‌دادن آلبومي از لوازم اضافي است؛ به اين صورت كه يك عدد آلبوم عكاسي خريداري كرده و جاي هر عكس را با يك پاكت كاغذي حاوي دگمه، نخ و هرچه مربوط به لباس است پر كنيد. سپس روي پاكت توضيحات مربوط به لباس را بنويسيد يا درصورت دلخواه نمونه‌اي از لوازم اضافي مربوط به لباس را روي پاكت بچسبانيد. به اين ترتيب، هنگام ايجاد مشكلي در لباس، با مراجعه به اين آلبوم به سرعت به لوازم اضافي مربوطه دسترسي پيدا خواهيد كرد.
 

نكته: اگر آلبوم در دسترس نداشتيد، يك دفترچه نقاشي بزرگ سيمي خريداري كنيد و روي هر صفحه آن همان 2 پاكت را بچسبانيد.
 
گردنبندي از سنجاق قفلي
 
سنجاق قفلي‌هاي كوچك را در سنجاق قفلي‌هاي بزرگ قرار داده و همه سنجاق قفلي‌هاي بزرگ را توسط روبان يا يك عدد پيپ‌پاكن به هم متصل كنيد. به اين ترتيب، ديگر سنجاق‌‌قفلي‌ها در جعبه لوازم خياطي شما پراكنده نخواهند بود.
 
يك جيب بزرگ براي همه چيز
 
اگر اين روزها مشغول دوخت يا تعمير لباسي هستيد و اتاق مخصوصي هم براي كار خياطي نداريد، معمولا اين كارها را در اتاق نشيمن و همان‌طور نشسته روي مبل انجام مي‌دهيد سپس پيش از آنكه قيچي يا ديگر لوازم به كف پاي اهالي خانواده فرو برود و براي آنها مشكل‌ساز شود يا در به در دنبال وسيله‌اي بگرديد، مانند تصوير زير يك جيب بزرگ بر تكه پارچه مستطيل‌شكلي از جنس كتان ضخيم دوخته و آن را روي دسته مبل پهن كنيد. به اين ترتيب، تمام لوازم را داخل جيب گذاشته و با خيال راحت به خياطي‌تان ادامه دهيد.

  انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 1707
كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

⚡ این پکیج دربهمن سال 1402 آپدیت شد⚡ ✨ با پول یک چیپس و پفک صاحب کسب و کار پردرآمد شوید✨ فقط تا مدت محدود سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

یکی از مراحل عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو، شناخت محل دقیق پایه ها و تست سیم و یا قطعه مربوطه می باشد بدین منظور تعمیرکاران از کتابچه ها و نقشه های متعددی استفاده می کنند در اختیار داشتن چنین نقشه هایی نیازمند صرف هزینه و مطالعه کتابهای تعمیراتی ... ...

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی به همراه جزوه + خلاصه نکات به همراه نکات مهم و ... ...

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11)   دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم لطفا جهت دانلود فایل عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط شما در صورت به ... ...

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف با فرمتmp3  کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی از دکتر علی اکبر سیف یکی از کتاب هایی است که شما را با مفاهیم و اصطلاحات مهم حوزه های سنجش اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی آشنا می کند .دانشجویان و اساتید و ... ...

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود کتاب"صدای خود را آزاد کنید" نوشته : راجر لاو pdf+فایلهای صوتی تمرینی همراه کتاب با یادگیری تکنیکهای ساده راجر لاو هر کسی می تواند صاحب صدایی قوی برای صحبت کردن و صوتی زیبا برای خواندن شود. او با نظریه انقلابی و ارائه مفهوم صدای میانی،شما را به دنیای جدیدی از ... ...

دانلود  نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود pdf رایگان نمونه سوالات icdl با جواب، برای داوطلبانی که به دنبال آمادگی برای آزمون icdl هستند، بسیار مفید است. این فایلها حاوی بیش از 1500 سوال در موضوعات مختلفی از جمله کار با ویندوز، صفحه‌آرایی، اکسل، اکسس و… است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ... ...

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache   اگر با زبان آلمانی سرو کار دارید و تحقیق کرده باشید، حتما اسم موسسه Langenscheidt را شنیده اید. این دیکشنری که تقریبا تمام دبیران زبان آلمانی به بی نظیر بودن این دیکشنری هم عقیده هستند، دارای یکی از گسترده ترین دایره ... ...

دانلود کتاب صوتی ترک آسان سیگار

دانلود کتاب صوتی ترک آسان سیگار

عنوان کتاب: ترک آسان سیگار نویسنده: آلن کار مترجم: کاوس نویدان گوینده: علی همت مومیوند فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 17 حجم کل فایل ها: 100 مگابایت مدت زمان پخش: 9ساعت و 3 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی ترک آسان سیگار نوشته‌ی آلن کار، پرفروش‌ترین ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما