تبریک!دوست گرامی هم اکنون می توانید خریدی سریع،ارزان و مطمئن با پشتیبانی 24 ساعته و دائمی در ZTN انجام دهید.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2414
  • بازدید دیروز : 2530
  • بازدید کل : 10575087

شگفتيهاي علمـــــــي سال 2008


شگفتيهاي علمـــــــي سال 2008
 

تحقيقات شگفت انگيزي که دنيا را متحول خواهد كرد
مجله Popular Science فهرستي از شگفتيهاي علمي سال 2008 منتشر كرده است كه درصورت تحقق دنيا را دچار تحولاتي عظيم خواهند كرد.


به نقل از مجله علمي Popular Science با ارائه فهرستي به بررسي خدماتي كه دانشمندان و محققان در سال 2008 به جامعه بشري عرضه مي كنند پرداخته است كه در ادامه به شرح آنها پرداخته شده است:

بوزون هيگز

تمام دانشمندان و فيزيكدانان به دنبال اين ماده هستند، حتي اگر بدانند كه هيچ كس تاكنون موفق نشده است آن را به دست آورد. اين ماده «بوزون هيگز» (Higgs Boson) است كه در يكي از شگفت انگيزترين تئوريهاي فيزيك كه يك «مدل استاندارد» است، يكبار براي هميشه توضيح مي دهد كه چرا اشياء جرم دارند. امسال در «مركز تحقيقات سرن اروپا» (CERN) كه مقر آن در ژنو سوئيس است، دانشمندان بزرگترين آزمايشي كه تاكنون در اين خصوص انجام شده و احتراق شتاب دهنده LHC نام دارد را انجام خواهند داد.

در حقيقت در تابستان امسال دو پروتون با سرعت برابر با سرعت نور (در حدود 300هزار كيلومتر بر ثانيه) به يكديگر برخورد مي كنند و ذرات ريز اتمي بي نهايتي را خواهند ساخت كه يك «ميني بينگ بنگ» را مي سازند.

فيزيكدانان «سرن» در شرايطي مي خواهند اين تحقيقات را انجام دهند كه هيچكس نمي داند زماني كه LHC وارد عمل مي شود، دقيقاً چه اتفاقي خواهد افتاد.

چشم مدوزا

در تابستان گذشته تعداد زيادي ستاره دريايي (مدوزا) به سواحل دريايي مناطق مختلف دنيا از ژاپن تا اروپا حمله كردند. اين رويداد بيشتر شبيه به سناريوي فيلمهاي علمي تخيلي بود اما واقعيت داشت و خسارتهاي زيادي به خصوص به بسياري از مناطق جنوب شرق آسيا وارد كرد. اين جمعيت انبوه ستاره‌هاي دريايي كه برابر با ميليون‌ها نمونه بودند، دانشمندان ژاپني را بر آن داشت كه مراكز تحقيقاتي جديدي را در سال 2008 براي بررسي اين‌گونه بي‌مهره راه اندازي كنند. در حقيقت گرم شدن جهاني زمين علت حمله اين تعداد زياد ستاره هاي دريايي بود.

آميختگي اتمي

يكي از بزرگترين اميدهاي بشر در 20سال آينده دستيابي به يك منبع انرژي پاك و نامحدود است كه تنها در دو واژه خلاصه مي شود: آميختگي اتمي.

پروژه ITER كه با همكاري جامعه بين المللي از آمريكا تا روسيه انجام مي شود از دهه 70 به تكامل خود ادامه مي‌دهد و از سال 2006 فرانسه ميزباني فاز پاياني آن را به عهده گرفته است. در حقيقت فرانسه ساختمان اولين راكتور گرمايي را در نزديكي «كاداراش» در استان Aix-en ساخته است. در تابستان سال جاري قرار است اطلاعات جديدي درخصوص پيشرفت اين پروژه از كره جنوبي برسد. در واقع كره جنوبي با استفاده از «ابر هدايتگر توكامك كره» انرژي را از آميختگي يك پلاسما در دماي بيش از 10ميليون درجه توليد خواهد كرد. درصورتي كه اين آزمايش با موفقيت انجام شود، راه پروژه ITER سريعتر بازخواهد شد چراكه فناوري استفاده شده در اين راكتور آسيايي همان فناوري است كه بايد در اين پروژه فرانسوي مورد استفاده قرار گيرد.

چشم‌هاي ماهواره ها

در سال 2008 تمايل براي كاوشهاي فضايي و استفاده انساني از فضا اعلام خواهد شد و اين درحالي است كه قدرت‌هاي جديد تحقيقات گسترده‌اي را درباره ستارگان آغاز مي كنند. در اين سال هند، Chandrayaan-1 را پرتاب خواهد كرد.1- Chandrayaan يك وسيله خودكار براي كاوشهاي ماه است و «اسا»، آژانس فضايي اروپا هم پاسخ هند را با پرتاب «پلانك» كه ماهواره‌ا براي انجام تحقيقات تعيين سن هستي است، خواهد داد.

همچنين در اين عرصه و پس از پرتاب SkyMed، سيستم كنترل ماهواره‌اي روي مديترانه، در ماه آوريل ماهواره GeoEye-1 در مدار قرار خواهد گرفت. اين ماهواره كه داراي يك سيستم بسيار پيشرفته است مي تواند مسير حركت سكه‌اي را كه از فضا به زمين پرتاب شده است رديابي كند و تصوير آن را با برنامه‌ اي مشابه برنامه GoogleMaps نشان دهد.

شبكه همچنان مي تازد

براي معتادان اينترنت، سال 2008 سالي خوش به شمار مي‌رود. در حقيقت اين كاربران شيفته شبكه به زودي مي‌توانند در خطوط پرواز و در مترو از رايانه و تلفن همراه خود استفاده كنند. به طوري كه شركت هواپيمايي «آلاسكا ايرلاينز» پس از «آمريكن ايرلاينز» و شركت هواپيمايي «ويرجين» براي اولين بار از ماه ژانويه امكان استفاده از اينترنت و تلفن همراه را در هواپيماي خود فراهم كرد.

همچنين كاربران اينترنت مي توانند به زودي در تونل‌هاي خطوط متروي ابر شهر نيويورك به اينترنت از طريق شبكه بي‌سيم متصل شوند.

در اين ميان بسامدهاي جديد اتصالات بي سيم «واي- مكس» با باند 700مگاهرتز كه در روزهاي آينده به مناقصه گذاشته مي شوند، مي توانند تعداد كانال‌هاي تلويزيوني را در اين كشور از 52 به 69 كانال برسانند و همچنين يك ضربان بسيار بزرگ را به شبكه و توسعه فناوري اينترنت وارد كنند.

به سوي منابع اكولوژيكي و سبز

سال جاري بيش از سالهاي گذشته سبز خواهد بود. به طوري كه سوختهاي زيستي و قوانين مرتبط با حفظ محيط زيست در اين سال حضور روبه رشد را پشت سر خواهند گذاشت. تعداد زباله هاي قابل بازگشت به چرخه طبيعت در آمريكا در 15سال گذشته دو برابر شده است اين درحالي است كه سوختهاي زيستي و مقرون به صرفه در بسياري از نقاط دنيا توليد خود را در سال جاري آغاز مي‌كنند. همچنين نسل جديد كتابهاي الكترونيكي (e-papers) راه جديدي را به سوي كاهش مصرف كاغذ باز خواهند كرد و اين كاهش منجر به كاهش قطع درختان جنگلي مي‌شود.

عدد ريسك پذيري

تيمي از رياضيدانان دانشگاه آلبرتا در كانادا پس از 18سال تحقيق و ياري گرفتن از يك ابر رايانه پيشرفته موفق شدند معماي «بازي داما» را حل كنند و توانستند تعداد ممكن تركيباتي را كه با آنها مهره‌ها روي صفحه بازي حركت مي كنند محاسبه كنند و نشان دهند كه 500 ميليارد احتمال براي نوع حركت مهره‌ها وجود دارد. هدف اين دانشمندان در سال جاري محاسبه احتمال حركت‌ها در بازي‌هاي ديگر است.

برق بي‌سيم

شايد استفاده از تلفن همراه بدون اينكه هرگز نياز به شارژ دوباره آن باشد و يا روشن كردن يك رايانه شخصي بدون نياز به جريان برق براي بسياري از مردم يك رويا باشد، اما براي گروهي از دانشمندان مؤسسه تكنولوژي ماساچوست دربوستن واقعيت است. در حقيقت اين دانشمندان در سال گذشته استفاده از جريان الكتريسيته‌اي را آزمايش كردند كه به روشي بي‌سيم مي انجامد. اين چالش اكنون از مرحله آزمايشگاهي به مرحله تجاري رسيده است و به نظر مي‌رسد در سال جاري ابزارهايي وارد بازار شوند كه از اين سيستم برق بي‌سيم برخوردارند.
منبع:مهرنيوز

  انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 101
كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

⚡ این پکیج دربهمن سال 1402 آپدیت شد⚡ ✨ با پول یک چیپس و پفک صاحب کسب و کار پردرآمد شوید✨ فقط تا مدت محدود سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

یکی از مراحل عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو، شناخت محل دقیق پایه ها و تست سیم و یا قطعه مربوطه می باشد بدین منظور تعمیرکاران از کتابچه ها و نقشه های متعددی استفاده می کنند در اختیار داشتن چنین نقشه هایی نیازمند صرف هزینه و مطالعه کتابهای تعمیراتی ... ...

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی به همراه جزوه + خلاصه نکات به همراه نکات مهم و ... ...

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11)   دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم لطفا جهت دانلود فایل عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط شما در صورت به ... ...

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف با فرمتmp3  کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی از دکتر علی اکبر سیف یکی از کتاب هایی است که شما را با مفاهیم و اصطلاحات مهم حوزه های سنجش اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی آشنا می کند .دانشجویان و اساتید و ... ...

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود کتاب"صدای خود را آزاد کنید" نوشته : راجر لاو pdf+فایلهای صوتی تمرینی همراه کتاب با یادگیری تکنیکهای ساده راجر لاو هر کسی می تواند صاحب صدایی قوی برای صحبت کردن و صوتی زیبا برای خواندن شود. او با نظریه انقلابی و ارائه مفهوم صدای میانی،شما را به دنیای جدیدی از ... ...

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache   اگر با زبان آلمانی سرو کار دارید و تحقیق کرده باشید، حتما اسم موسسه Langenscheidt را شنیده اید. این دیکشنری که تقریبا تمام دبیران زبان آلمانی به بی نظیر بودن این دیکشنری هم عقیده هستند، دارای یکی از گسترده ترین دایره ... ...

دانلود  نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود pdf رایگان نمونه سوالات icdl با جواب، برای داوطلبانی که به دنبال آمادگی برای آزمون icdl هستند، بسیار مفید است. این فایلها حاوی بیش از 1500 سوال در موضوعات مختلفی از جمله کار با ویندوز، صفحه‌آرایی، اکسل، اکسس و… است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ... ...

پکیج صداسازی متود CVT

پکیج صداسازی متود CVT

پکیج زبان اصلی متود صداسازی CVT: شامل کتاب 274صفحه ای به زبان انگلیسی + کتاب خانه صوتی (شامل 421 فایل صوتی برای مردان و 416 فایل صوتی برای زنان) + کتاب فارسی ترجمه شده (فقط دو فصل اول که پایه ای ترین مفاهیم این متود را تشکیل می دهند ترجمه شده است .)Complete Vocal ... ...

دریافت فایل : پکیج صداسازی متود CVT

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، خیابان شهیدمحمدمنتظری ، کوچه شهیداخباری پلاک 9

اعتماد شما اعتبار ماست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما